Alla inlägg under oktober 2014

Av brownies - 8 oktober 2014 19:33

Idag har jag och A varit på Ikea. Det var inget speciellt vi behövde med vi åkte dit i alla fall. A fick gå runt själv på barnens avdelning och det var väldigt spännande tyckte hon. Vi fikade också innan vi åkte hem morotskaka och te för 25 kr billigt och gott. Det blev rätt många saker för bara 150kr. Två filtar till Brownie, en liten hallmatta, två skärbrädor, sugrör och grönsaksleksaker i tyg till A.

Av brownies - 7 oktober 2014 21:00

Här är alla fina presenter jag fick på min födelsedag.


             

Av brownies - 6 oktober 2014 20:01

Igår fyllde jag år och jag och min syster firade tillsammans hemma hos henne eftersom hon fyllde år två dagar innan mig. Det blev väldigt lyckat vi bjöd på pastasallader, minipajer och kakor. 


 


På kvällen fortsatte vi fira lite hemma med plockmat. Så gott!!

 

Av brownies - 5 oktober 2014 10:35

Jag bakade frallor i fredags efter ett recept från Jennys matblogg. Väldigt gott att ha hembakad bröd till frukost. Vid frukosten fick jag fick jättefina födelsedagspresenter. Två berlocker från Thomas Sabo.


   

Av brownies - 5 oktober 2014 09:56

Igår hade vi en liten födelsedgasmiddag för mig i förskott eftersom jag och min syster ska fira ihop idag. Det blev rödbetor med getost och honung till förrätt, kött, rotfruktsgratäng och vitlöks och basilikasmör till varmrätt och äppelpaj till efterrätt. Jag drack även en jättegod alkoholfri cider från Briska med hallon och svartvinbär.


 

Av brownies - 4 oktober 2014 14:09

A har fått egna köksredskap att leka med så behöver hon inte ta våra;) en rosa slickepott från sin mormor och resten köpte M på Ullared när han var förbi där i veckan.

A · Shopping
Av brownies - 3 oktober 2014 21:30

Gjorde en böndipp som passade väldigt bra att bre på finn crisp. Den är säkert god att dippa grönsaker i också.
Mixa en burk vita bönor tillsammans med en liten vitlöksklyfta, en msk fryst basilika, en msk pressad citronsaft, tre msk olivolja.

Av brownies - 2 oktober 2014 21:15

Tänkte dela med mig av ett recept på en väldigt god fisksoppa jag brukar göra. Jag vet inte vart receptet kommer ifrån, det är urklipp från någon tidning.


Fisksoppa

4 portioner

400g fryst torsk

1 gul lök

2 vitlöksklyftor

500 g potatis

1 röd paprika

2 msk olivolja

3 msk tomatpuré

1 grönsaksbuljongtärning + 1 liter vatten

1 tsk timjan

1 dl creme fraiche

salt och peppar


Tina torsken. Skär den i tärningar.

Skala lök,vitlök och potatis.

Finhacka lök och vitlök. Tärna potatisen.

Skär paprikan i bitar.

Fräs lök och vitlök i oljan. Vänd ner potatis och tomatpuré. Fräs ytterligare ett par minuter.

Tillsätt buljong och timjan.

Låt småputtra ca 10 min.

Tillsätt creme fraiche och paprika.

Smaka av grytan med salt och peppar. Lägg ner fisken, låt koka upp och sjud sedan tills fisken är klar ca 10 min.


Servera med vitlöksmajonäs och bröd.


 

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards