Alla inlägg den 10 september 2011

Av brownies - 10 september 2011 21:00

Lite plockmat blev det alltså till middag lite olika röror, oliver, soltorkade tomater, getost, bröd, kronärtskockor. Vi hade vegetariska samosas också men de kom inte med på bild.


 

De hade Makroner på ICA Kvantum i Liljeholmen och jag har aldrig smakat det så jag köpte två stycken en med hallon och en med choklad och de var gott. Jag ska absolut köpa det flera gånger. Det finns många olika smaker.

 

Av brownies - 10 september 2011 16:38

Idag åkte vi in till stan och parkerade bilen på Strandvägen och sen gick vi en långpromenad på tre timmar. Vi gick runt på Djurgården och sen till Östermalmstorg en sväng. På vägen hem stannade vi till på ICA Kvantum i Liljeholmsgallerian och köpte lite plockmat till ikväll. Där finns verkligen hur mycket gott som helst att välja på. Nu sover Brownie och jag har ont i fötterna.


   

Rosendals trädgård.

       

Av brownies - 10 september 2011 16:14

Igår gjorde vi lite blandade rotfrukter i ugen till middag.


Rödbetor, sötpotatis, kålrot, palsternacka och butternut squash.

 

Resultatet blev så här med olivolja och timjan och lite smulad getost över rödbetorna.

 

Våra egna tomater som är väldigt goda.

 

Stekte även vegetariska biffar till och pepparsås från Jensen till.

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards