Alla inlägg under oktober 2012

Av brownies - 4 oktober 2012 16:22

Här är presenterna jag fick igår. Presentkort från Esprit, MQ, söt liten prydnadshund att hänga ringar på, ljuslyktor från Iittala, tvål, ljusstakar och förvaringburkar från Bodum. Mycket fina saker och jag är väldigt nöjd.


 

Av brownies - 4 oktober 2012 13:22

Brownie ville inte gå ut imorse och när vi väl kom ut fick jag nästan dra henne för hon ville inte gå. När vi kom in var hon helt blöt och rufsig i ansiktet. Hon gillar verkligen inte när det regnar.



Igår fyllde min syster E år och jag fyller imorgon men vi firade tillsammans med släkt och familj hemma hos E. Vi hade gjort laxpaj, getostpaj och ost och skinkpaj. Till fikat hade vi bakat rulltårtor, kanellängder, syltkakor och chokladsnittar och jag glömde att fota :( så trist och allt gick åt också så jag kan inte fota något idag. Men det var bra att allt tog slut för det betyder att allt var lyckat. Jag fick mycket fina presenter få se om jag fotar det sen.

Av brownies - 2 oktober 2012 11:54

Igår panerade vi torsk till middag och provade att göra rostad blomkål och det blev supergott. Skiva en blomkål och lägg på en plåt och ringla över olivolja och lite flingsalt rosta i ugen på 200 grader i ca 20 minuter tills den fått fin färg. Till fisken hade vi även brysselkål och majonäs blandat med gräslök, persilja, citronsaft och lite salt.


 

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards