Alla inlägg under januari 2011

Av brownies - 27 januari 2011 11:07

Igår var M borta i ca en timme och Brownie brydde sig inte ett dugg om att jag var hemma. Från att M gick så satt hon och gnällde vid ytterdörren och lät så ynklig. Till slut orkade hon inte sitta upp längre så då la hon sig ner istället.

 

När M kom hem gick vi en långpromenad i skogen det var underbart väder igår. När vi kom hem gick Brownie och la sig i våran säng och sov. Hon vet att hon inte får ligga där om inte vi säger att det är okej. Men just nu så gör hon allt som hon inte får göra. När hon är riktigt busig så rullar hon runt extra mycket i sängen och går runt och fnyser och slickar på kuddarna och bryr sig inte det minsta att vi säger åt henne. Ibland på morgon när hon vill gå upp sitter hon väldigt nära ansiktet och då händer det att hon nyser rakt i ansiktet på mig. Inte så trevligt!

 

Lek

Av brownies - 25 januari 2011 17:28

När jag och Brownie var ute träffade vi på Tindra och hennes husse Tindra är också en Jack Russel som är 1 år. De bor här i närheten så vi har träffats några gånger tidigare. Vi brukar släppa dem lösa så de får leka lite. Det är så roligt att se för så fort de får syn på varandra blir de helt tokiga och de har precis samma sätt att röra sig. Tindra har lite längre ben så hon springer lite snabbare men Brownie hängde på bra fast hon låg lite efter hela tiden. De sprang efter varandra i ca 10 min. Sen orkade de inte mer och Brownie var så törstig så hon började äta snö och Tindra bara satt och flåsade. Efter det behövde jag inte gå någon lång promenad.


Sen har Brownie börjat men en ny grej och det är att hon lägger sig på golvet utan att vi säger till speciellt när vi lagar mat då brukar hon alltid sitta och titta men nu hon har hon börjat att lägga sig på golvet istället.


 

Av brownies - 25 januari 2011 11:53

Jag tycker att de flesta galor har blivit väldigt tråkiga, det var mycket bättre förr. Men jag tittade ändå på Guldbaggen igår jag har aldrigt tyckt om Petra Mede hon är bara för mycket. Men igår var hon väldigt bra jag fick en helt annan bild av henne hon var både rolig, proffsig och inte alls överdriven.

Det tråkigaste med galan är ändå att det är som många filmer som man aldrig har hört talas om som filmen Sebbe som vann pris för bästa film vem har hört talas om den? Det måste bara vara juryn som sett den det har knappast varit någon reklam för den som för tex Snabba cash eller Änglagård. Men juryn är alltid tvärtemot publiken. Fast Snabba cash var bland de sämsta filmerna jag någonsin sett den var så fruktansvärt tråkig men M och jag var tvunga att se klart hela filmen eftersom det har varit sån hysteri kring den.

Sol

Av brownies - 23 januari 2011 15:23

Även fast jag är väldigt trött i dag så var jag tvungen att ta en långpromenad nu när det äntligen är sol. Så Brownie och jag gick längs med vattnet. Det var mycket folk ute och gick även många som åkte skridskor och promenerade på isen.

Ikväll blir det hemgjorda tunnbrödrullar till middag. Med potatismos, sojakorv, bostongurka, rostad lök, sallad, senap och ketchup.

       

Av brownies - 22 januari 2011 15:49

Brownie och jag ligger i soffan och vilar och tittar på ett indiskt matprogram på travelchanel, eller jag tittar Brownie sover som en stock inte så konstigt när hon skulle upp vid halv sex imorse och morra åt DN som kom i brevlådan.

Snart är det dags för ett arbetspass på 10 timmar.

Av brownies - 21 januari 2011 14:24

Det är väldigt sällan jag köper smågodis kanske 2-3 gånger per år. Men ibland måste jag bara ha det.

Ikväll måste jag se Skavlan för Alex Schulman är gäst där jag började läsa hans blogg för ett tag sen och den är väldigt rolig och intressant. Sen blir det Let´s Dance också men det är rätt segt så jag brukar inte titta så noga och så har jag väldigt svårt för Jessica Almenäs. Hon verkar inte trevlig och hennes kläder sitter alltid väldigt illa.


 

Ost

Av brownies - 21 januari 2011 14:08

Den här osten är väldigt god det kan man inte tro eftersom förpackningen ser lite oseriös ut.

 


Det är inte så lätt att köpa pålägg när man är vegetarian. Det blir bara vanlig ost eller philadelphiaost och ibland ägg med kaviar. Men jag börjar tröttna på det nu. Så nu var jag tvungen att prova den skrattande kon. Det finns ju Tartex som är ett vegetariskt alternativ till leverpastej men den är så dyr. Fast det kanske blir det nästa gång i alla fall måste ha lite variation, jag vet inte om det är gott men jag tror det.

Av brownies - 21 januari 2011 12:25

I går gjorde jag egen remouladsås jag har hittat på receptet själv.


2 dl Creme fraiche

1 dl majonäs

1 liten finhackad rödlök

1 finhackat äpple

3 msk bostongurka

salt och peppar


Den är väldigt god den här såsen till den vart det egen panerad fisk och potatismos.

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards