Alla inlägg under januari 2011

Av brownies - 14 januari 2011 11:09

Jag och M fick en ledig kväll från Brownie igår så vi åkte till IKEA och köpte lite saker till köket, värmeljus och lampor till vardagsrummet. Vi passade även på att äta där men IKEA som brukar tänka på allt har inte mycket att äta för vegetarianer. Nu äter vi fisk så då kunde vi äta lax med grönsaksmedaljonger det var gott men någonting jag tänkte på är att portionerna är väldigt små. Vi blev inte mätta så det blev smörgåsar när vi kom hem.

Av brownies - 13 januari 2011 10:54

Igår blev det Indiskt till middag. M gjorde biryani vi har inte provat att göra det förut men vi åt det flera gånger i Indien. Det är bara att fräsa på lite olika grönsaker (morot, ärtor, lök, harricot verts ) tillsammans med kryddor ( vitlök, chili, kardemumma, senapsfrön, kanel) och sedan blanda med ris. Till det så gjorde M en sås med olja, vitlök, chili, soja, mjöl och lite vatten. Färsk koriander är också viktigt. Det är väldigt speciell smak men jag tycker att det är väldigt gott. Den här rätten är lite som pytt i panna det går bra att ha vilka grönsker man vill och även ha i kyckling eller lamm.


 

Av brownies - 12 januari 2011 15:15

Dessa små roliga frukter hittade jag på Ica Kvantum idag. Det heter Limequat. Det är är blandning mellan Lime och Kumquat. Men de var inte så goda smakade väldigt beskt.


 

Av brownies - 12 januari 2011 10:56

Någonting jag inte kan vara utan till frukost är bär och müsli. Jag brukar mest köpa hallon, blåbär eller hallon och mango den blandningen är väldigt god. Men nu köpte jag frukt och bär. Den är också god. Just nu har jag müsli från Saltå kvarn den är lite dyr men värd pengarna och den innehåller inte socker.


 

Av brownies - 11 januari 2011 20:12

Ikväll åt vi Keldas orientaliska soppa. Deras soppar är faktiskt väldigt goda om man inte orkar göra egen soppa. Den räcker lagom till två personer om man har något mer till. Vi brukar göra olika sorters smörgåsar. Idag tog vi lantbröd som vi ringlade lite olivolja på och sedan getost, tomat, honung och sedan in i ugnen ca 10 min. Sen lite ruccolasallad. Väldigt gott!


 

Av brownies - 11 januari 2011 13:29

Nu har Brownie och jag gått en långpromenad det är så skönt nu när solen äntligen är framme lite. Vi gick längs med vattnet till Skärholmens gård så nu sover Brownie som en stock. Jag har missat den här serien Drottningoffret men mamma och E sa att den var så bra så igår tittade jag på första avsnittet på Svt play och den var väldigt spännande så nu måste jag titta på de andra avsnitten. Svt play är verkligen hur bra som helst tittar nästa på alla program där istället så behöver jag inte passa tv tiderna.

Av brownies - 10 januari 2011 15:52

Nu har vi köpt ett nytt foder till Brownie. Vi var på SEA hund och katt i kungens kurva. Där får vi alltid väldigt bra service, vi köper nästa allt till Brownie där. Så nu ska vi prova ett märke som heter Precept Plus. Vi har tidigare använt Pedigree men fick veta att det innehåller mest skräp och tydligen majs och vete som bara är till för att fylla ut maten. Hundmat ska ju innehålla kött till största del. Den här nya maten vi köpt innehåller inte majs eller vete. Så vi får hoppas att Brownie tycker om den och att vi även kommer att se skillnad på att hennes päls kommer att bli finare och att hon kommer att må bättre i magen. Vi hade tur också att det var kampanj på just det fodret så en säck kostade 99 kr istället för 249 kr. Så vi köpte 2 säckar på en gång.


 

Av brownies - 9 januari 2011 21:00

M har gjort Chai te. Chai är ett svart kryddat te från indien det som är speciellt med det är att man tillsätter skummad mjölk och socker. Jag tycker inte att det är så gott, jag drack det några gånger i Indien men jag har svårt för mjölk i te.


 

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards