Alla inlägg under januari 2011

Av brownies - 3 januari 2011 17:16

Jag ska skriva ihop en matsedel för hela veckan nu. Det känns som att det var längesen jag lagade mat det har mest varit julmat och rester senaste tiden. Så nu behövs det nya recept. Jag fick en kokbok av min syster M i julklapp och det fanns mycket gott i den.

I helgen åt vi förresten något väldigt gott varmrökt lax med sås till gjord på creme fraiche och hjortronsylt. Det har blivit mycket hjortronsylt i helgen. Men det är den godaste sylten tycker jag.


 

Av brownies - 3 januari 2011 13:43

Vi vaknade redan klockan åtta på nyårsdagen eftersom vi skulle äta frukostbuffé. Det fanns väldigt mycket gott att äta, men det godaste var plättar med hjortronsylt. Sen gick vi en promenad runt i Sundsvall. Det var en väldigt mysig stad alla butiker låg utomshus längs med små gator. Nu var ju allt stängt, men annars fanns det allt där så det är nog en trevlig stad att åka till igen. Sedan tog vi bilen ock åkte upp på Södra Berget. Där fanns hotell och skidbacke. Det låg 240 meter över havet. Det fanns ett utsiktstorn men det gick inte att gå upp där för det var så mycket snö. Sen var det väldigt molnigt också så utsikten blev inte så bra. Men annars så ser man ut över hela Sundvall därifrån.


Sundsvall

 

Brownie vid skidbacken

 

Av brownies - 1 januari 2011 18:26

Vi bodde på fjärde våningen på First hotell i Sundsvall så vi hade bra utsikt över hamnen där de hade fyrverkerier. Det smällde bara från klockan tolv och till ca kvart över tolv och sen var det tyst hela natten. Det var bra för det blev inte så jobbigt för Brownie då, hon satt under sängen ungefär en halv timme. Men sen när vi tog fram henne var hon helt slut så hon somnade direkt och sov hela natten.


  

Brownie är utslagen efter fyrverkerierna

  

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards