Alla inlägg under januari 2011

Av brownies - 9 januari 2011 20:01

Idag tog jag och Brownie en promenad i Solberga. Men det var mest halt och slaskigt. Sen åkte vi till E och V och åt middag det blev sesamnuggets, vegetariska vårrullar, ris och sötsursås. Brownie vill bara leka med katterna hon springer runt och viftar på svansen och är helt vild och katterna är mest avvaktande och fräser lite. Men det kommer nog att gå bra sen när Brownie blir lite större och kanske lite lugnare. Jag kom inte på någon bra rubrik idag det är ganska svårt ibland.

Av brownies - 8 januari 2011 12:27

Den här låten med Robyn är den bästa låten just nu tycker jag.


Av brownies - 7 januari 2011 21:40

Jag tittar på Let´s dance och äter ananas med medelhavsyougurt och flytande honung. M håller på att lära Brownie lite nya tricks men det går sådär. När M säger sitt så ligger hon på rygg så hon verkar lite trög just nu.


 

Av brownies - 7 januari 2011 13:01

Jag sitter och sorterar bland alla kort i datorn och hittade några kort på Brownie när hon var väldigt liten. Nu kommer man nästan inte ihåg hur det var i början, tiden har gått så fort snart är hon 9 månader.


Brownie 8 veckor, första gången vi träffade henne.

 


Brownie 9 veckor.

   

Av brownies - 6 januari 2011 21:37

Den här plånboken av märket Mexx köpte jag på Åhléns. Man fick den i en liten lila påse. Tack mamma.


 

Av brownies - 6 januari 2011 20:38

Indiska är en av mina favoritaffärer. Idag var vi på Indiska på Drottninggatan och jag hade nästan velat köpa allt där. Men idag blev det dessa saker.


Bordstabletter

 

Durkslag

 

Uppläggningsfat

 

Dricksglas och skålar

 

Nästa gång ska jag köpa ljuslyktor, kuddar, gardiner och en tekanna som var i samma mönster som tekoppen jag fick av E i julklapp. Mina favoritfärger är lila, turkos, grön och guld. Och på möbler är det mörkbrun det finns mycket fina möbler i mörkbrunt på Indiska det ska gärna se lite antika ut också.

Tack pappa och M för allt fint jag kunde köpa för presentkortet.

Av brownies - 6 januari 2011 16:36

Idag har jag och M varit i stan och shoppat. Mamma var snäll och tog hand om Brownie ett par timmar. Vi fick en del presentkort i julklapp så det blev en hel del nya saker. Jag ska fota allt och visa senare. Vi hann även med en fika. Det var längesen vi var i stan. Jag tittatde i min almanacka och såg att senast jag var i stan var den 11:e november. Men det är skönt att inte vara där så ofta jag handlar helst inte i stan men nu var det inte så mycket folk och så hittade vi parkering precis bakom Åhléns.

Av brownies - 5 januari 2011 11:35

I går gjorde M en väldigt enkel men god middag. Pasta med svampsås. I såsen hade han vitlök, schalottenlök, champinjoner, portabello och grädde. Sen måste det vara massor med riven parmesan och flingsalt på och ciabatta med oliver i till. Hur gott som helst.


Jag håller på att lära mig att ta bra matbilder, det är verkligen inte så lätt det krävs mycket övning så det här är den bästa bilden jag fick till igår. Jag ville hinna äta också innan det maten kallnar.


 


Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards