Alla inlägg den 7 juli 2011

Lax

Av brownies - 7 juli 2011 21:00

Till middag stekte vi lax och så hade vi färskpotatis, morot, citronskivor, persilja och sockerärtor i en form och satte in den i ugnen i ca 20 min. Till det hade vi en dressing med olivolja, honung, fransk senap och finhackad kapris. Jag har tagit receptet från en gammal Laga Lätt.


 

Av brownies - 7 juli 2011 12:26

Fick lite nya mattidningar i brevlådan ska sätta mig på balkongen och se om jag kan få lite inspiration. Kylskåpet är nästintill tomt så det behövs fyllas på med mat.


 

Av brownies - 7 juli 2011 11:15

Igår mötte jag upp mamma och syster E vi Sergels torg och så tog vi spårvagnen ut till Waldemarsudde. Vi gick och tittade på Lars Wallins utsällning Fashion Stories det var klänningar, scenkläder och accessoarer som han gjort till både kändisar och privatpersoner. Det var en väldigt intressant utställning. Sen tog vi en liten promenad utanför det är så vackert ute på Waldemarsudde.


             

Sen åkte vi vidare till Söder och till restaurang Sjöjungfrun som ligger nere vid vattnet på Tegelviksgatan. Å vilken underbart god mat det var och restaurangen var väldigt mysigt och tevlig. Det kommer definitivt bli fler besök till denna restaurang. De hade både smårätter och varmrätter men vi valde att ta fyra smårätter var. För mig blev det dessa rätter Rostad färskpotatis med fetaost, citronsmör och honung, Tomat och olivsallad med halloumiost, Kräftskagencanapé på kavring med sikrom och Kallrökt lax med pepparrotskräm och kapris.

 

Mamma och E åt alla det här goda rätterna några var likadana som jag tog och de andra rätterna var det Västerbottenostsoppa med smördegsstång, Prosciuto med ingefärsmarinerat fikon, Vitlöksbröd med tzatziki och hummus, Räkor med lime, chili och mango och till sist Kalvcarpaccio med parmesan, ruccola och pinjenötter

 

 

Och så efterätt jag och E åt Chokladmousse med hallonsås och mamma åt Jordgubbspannacotta med lime och myntasirap.

   

Vitt vin med fruktsoda. Jag dricker aldrig vitt vin annars med det här var riktigt gott.

 

 

Som sagt hit kommer jag abslout att gå igen fanns mycket mer på menyn som jag vill prova.


Tack för igår mamma och E hoppas det inte tog allt för lång tid att åka hem.

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards