Alla inlägg den 30 maj 2012

Av brownies - 30 maj 2012 11:07

Gårdagens middag blev biffstroganoff och här är mitt recept.


Ingredienser 4 portioner

300 g lövbiff

1 gul lök

2 vitlöksklyftor

1 tsk soja

1 msk tomatpuré

1,5 dl chilisås

2,5 dl matlagningsgrädde

salt och peppar


Gör så här.

Strimla lövbiffen, hacka lök och vitlök. Fräs lövbiffen ett par minuter i smör. Tillsätt sedan löken. Låt fräsa ett par minuter till. Tillsätt soja, tomatpuré, chilisås och matgrädde. Låt småkoka 5-10 minuter. Smaka av med salt och peppar. Servera med ris.


 


Jag gjorde också en liten sallad med finhackad tomat, avocado, olivolja och lite flingsalt.


Idag är det tvättstugan som står på schemat få se om det blir någon promenad också. Det är inte så skönt väder direkt.

I går var det näst sista avsnittet av Desperate Housewives och äntligen blev det Tom och Lynette igen. Då gick det inte att hålla tårarna tillbaka undra hur mycket gråt det kommer bli sista avsnittet. Känns som att jag har suttit och gråtit varenda tisdagkväll senaste veckorna. Men jag tycker att Desperate Housewives är den bästa dramaserien jag har sett. Jag är ganska kräsen när det gäller serier och det är inte många jag fastnar för och jag kom på igår att den senaste serien som också var så otroligt bra var Bervely Hills på 90-talet. Den kan jag fortafarande se och tycker att den är lika bra som då.

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards