Alla inlägg under maj 2013

Av brownies - 7 maj 2013 12:26

Idag är det första dagen jag sitter på balkongen för i år. Vi köpte nya utemöbler förra veckan och jag är väldigt nöjd med dem. Det blev  rottingmöbler. Hela gruppen bestod av soffa, bord och två fåtöljer, men vi fick bara plats med den ena fåtöljen så min mamma köpte den andra av oss. Perfekt lösning. Det blev också en grå matta och så tog vi bort trallen vi köpte förra året som hade blivit helt förstörd.


Brownie tyckte att det var bättre att ligga på golvet med hakan på den sista trallen vi inte hunnit slänga än. Det som ligger bredvid är ljuslyktor  som M fick och det är flera stycken så när man öppnar den stora finns det en mindre och så blir det bara mindre och mindre, tror att det är ca fyra-fem stycken totalt. 


Efter ett tag kom hon i alla fall upp och la sig i soffan...

   



Av brownies - 6 maj 2013 11:15

I lördags var jag, M och min syster E på en guidad tur i Sickla. Den var trevlig och intressant det finns så mycket runt Sickla köpkvarter som man inte visste. Vi gick runt ute först och sedan gick vi ner ca 20 meter under jord i Sickla gruva. Gruvan används av Atlas Copco för provborrningar och sen var det även som en utställning av deras verksamhet. När vi gått genom hela gruvan fick vi åka hiss upp direkt till deras huvudkontor och där avslutades turen.


             


Sen åkte vi hem och hämtade Brownie och åkte in till söder för att äta. Vi hamnade tillslut på Nytorget, men det var så mycket folk överallt och alla platser i solen var såklart upptagna. Men vi satte oss på Primo ciao ciao i skuggan och det var inte skönt, det blåste så otroligt kallt. Men vi åt jättegod mat i alla fall.


         



Av brownies - 3 maj 2013 20:41

Nu är jag i vecka 28 och tiden börjar gå alldeles för fort tycker jag. Fram till vecka 20 gick det väldigt långsamt men nu rusar tiden iväg.
M är på bio, Brownie ligger och sover, bebisen sparkar så magen står åt alla håll, jag tittar på hela sveriges fredag ( fanns inget annat på tv) och ska snart äta kladdkakemuffins. Så ser fredagskvällen ut hos oss.

Av brownies - 3 maj 2013 20:22

Nu har vi ätit hemgjorda burgare med sallad, tomat, ost, bacon, rostad lök, bostongurka, barbequesås och en supergod dressing som jag gjorde av creme fraiche, majonäs, chilisås, fransk senap, bostongurka, salt och peppar.

Av brownies - 3 maj 2013 12:18

Igår blev det en mycket enkel  laxrätt till middag. Stekte laxkuber i curry och blandade i en creme fraiche. Klart på några minuter och så råris till.


 



Av brownies - 1 maj 2013 15:42

Idag är vi på Bauhaus.

Av brownies - 1 maj 2013 09:44

Igår hade vi Valborgsknytis hemma hos min mamma och alla hade gjort en massa gott. Så det blev en buffé med bön och paprikasoppa, aubergineröra, chevre och basilikabollar, aprikos och nötbröd, lammfärsbiffar, tabbouleh, paprika och valnötsröra, broccoli och fetaostsallad, marinerade vita bönor, vinbladsdolmar, halloumi, sesambollar och till sist vit chokladkräm med blåbär och passionsfrukt. Hoppas jag fick med allt.

Det blev verkligen mycket gott att äta och allt var väldigt  nyttigt.


   


Brownie var ganska trött igår kväll så hon passade på att ligga på min mammas finaste filt mest hela kvällen.

   



Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15
16
17 18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards