Alla inlägg under maj 2013

Av brownies - 14 maj 2013 15:20

Jag ligger lite efter med maträtterna här på bloggen så idag kommer söndagens middag som blev en skink och paprikapaj. Receptet finns här.



Eftersom det regnade i förmiddags så passa jag på att åka iväg och klippa mig och bäst av allt jag hade en gratis klippning. Sen var jag inne på H&M och köpte lite nya kläder, jag har använt mina vanliga kläder hela tiden men nu behövde jag andra byxor. Men det är inte så lätt att hitta tycker jag jag har inte lust att lägga så mycket pengar på gravidkläder som jag inte kommer använda sen. Jag ska prova kläderna hemma nu orkade verkligen inte göra det i ett provrum. Det är hemskt i vanliga fall och hundra gånger värre när man är gravid. 

Av brownies - 13 maj 2013 14:15

I fredgas eftermiddag gick vi en långpromenad runt i Mälarhöjden och Västertorp  och så hade vi tänkt att fika men det var fullt på alla uteserveringar så vi köpte med oss fika hem och jag valde en Sarah Bernhard som är min abslouta favorit, de är så goda. Så blev det lite vindruvor också.


   

Av brownies - 11 maj 2013 20:54

Idag har vi varit ute på landet i närheten av Enköping och hälsat på en tidigare arbetskollega till M som brukar passa Brownie ibland. Brownie var överlycklig när hon fick springa fritt på deras tomt. De har också en hund men det tog ett tag innan de började leka för Brownie skällde, visade tänderna och fräste först åt den stackars hunden som var så snäll. Så har hon aldrig gjort förut mot någon hund. Men sen hade de kul i alla fall. Vi tog även en promenad och de hade flera hästar som Brownie inte ens märkte fast vi gick precis förbi dem hon var bara intresserad av att äta hästbajset och helst rulla runt i det också. Sen satte vi oss på deras altan och fikade.


Det blev lite mat på Sibylla i Bålsta på vägen dit.

           

Brownie hittade en favoritplats på altanen.  

Av brownies - 10 maj 2013 10:07

Jag gjorde väldigt goda majsplättar och så glömde jag att fota. Receptet hittade jag i ett nr av Buffé och finns här. Till plättarna hade jag couscous, bönsallad och cremé fraiche. I går kväll när jag kom hem från jobbet kom min syster E över med blodgrapecheesecake  och det var jättegott. Jag älskar cheesecake men har bara gjort det en gång och då blev det helt misslyckat. Kanske dags att prova igen.


(Bild från Ica)  

Av brownies - 10 maj 2013 09:58

Brownie ska envisas med att ligga mitt i solen hon tycker säkert att det är jätteskönt, men det blir väldigt varmt efter ett tag. Så fort vi vaknat och hon ser att det är sol ute så sätter hon sig och tittar på balkongdörren tills man öppnar den.



Men sen blir det för varmt och då hamnar hon i skuggan flåsandes eller inne under köksbordet.

   

Av brownies - 9 maj 2013 10:15

Jag tyckte att det lät väldigt äckligt först, men jag behöver bra mellanmål som är enkla och snabba att göra så jag provade. Det var så gott så jag har ätit det flera gånger senaste veckan.

Jag mosar en banan i en skål och sen knäcker jag i ett ägg, har i en liten nypa salt och lite vaniljsocker och blandar med en gaffel. Sen steker jag pannkakorna i lite smör och det blir två stycken. Godast är det att ha färka bär som hallon eller blåbär men idag hade jag inte det hemma så det fick bli florsocker och flytande honung. Det vart en supergod kombination.


 

Av brownies - 8 maj 2013 18:21

Idag var jag med M en stund när han jobbade och då åt vi lunch på konditori princess på Lidingö. Jag var akut sugen på en köttbullesmörgås med rödbetssallad så det åt jag. M tog en kycklingsallad.

 

Av brownies - 7 maj 2013 14:23

I söndags gjorde jag wallenbergare till middag.


 

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15
16
17 18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards