Alla inlägg den 3 maj 2011

Te

Av brownies - 3 maj 2011 20:36

Köpte lite nytt te idag. Hittade mitt favoritte för för endast 10 kr/st på Coop Forum. Det kostar runt 25 kr annars så jag plockade på mig lite olika sorter.


 

Av brownies - 3 maj 2011 13:56

Regn, blåst, kallt och imorse var det ju snö. Så idag blir det inga långa promenader. Brownie tycker inte heller om när det är blött ute så hon vill inte heller gå ut.

I går kväll var jag hemma hos mamma och hjälpte henne att lägga trätrall på balkongen men vi la bara halva balkongen för sen vart det för kallt. Så då åkte vi och hämtade mat på Thaiwoken i Fruängen. Så nu har jag precis ätit resterna av det till lunch. Jag tog min favorit som heter Fly Bee Hoon där är risnudlar med ingefära, vitlök, barbequesås, grönsker och så valde jag till räkor.


 

Av brownies - 3 maj 2011 11:43

I helgen bakade vi en riktigt äppelpaj. De är den godste äppelpajen jag ätit tur det eftersom det tog tid att göra den. Den blev kanske inte världens snyggaste men det spelar ingen roll vi skulle ändå inte bjuda på den. Jag tog receptet från Leilas bok A piece of cake. Det var ganska många moment och vi gjorde även hemgjord vaniljsås den blev dock lite klumpig men smaken var det inget fel på. Det receptet tog jag också från Leila.


 

 

 


 

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards