Alla inlägg den 28 maj 2011

Av brownies - 28 maj 2011 15:15

Jag hittade receptet i senaste Buffé och det var gott men lite annorlunda. Det kändes som att det fattades något att det blev för lite med bara sallad till. Men jag vet inte vad man skulle kunna ha till eftersom potatisbullarna smakade väldigt mycket av både getosten, vitlöken och chilin. Så denna rätt passar nog bäst som en lättare lunch.


Potatisbullar med getost och chili

4 port

800 g potatis

2 gröna chili frukter ( jag hade bara en och det räckte)

2 vitlöksklyftor

150 g getost

2 msk finhackad persilja

2 ägg

1 tsk salt


Skala och koka potatisen. Låt svalna. Riv den på rivjärn eller mosa med en gaffel. Dela, kärna ur och finhacka chilin. Skala och finhacka vitlöken. Smula getosten.

Blanda getost, chili, vitlök, persilja, ägg och 1 tsk salt. Låt gärna stå och svälla 10-15 min. Forma till biffar och stek dem i olja ca 3 min per sida.


Servera med blandad sallad.


Jag hade även majs och färsk basilika till. Sen hade jag tydligen inga ägg hemma så det fick bli en skvätt grädde istället. Men det var inga problem att få biffarna att hålla ihop. Det verkar vara så hela den här vecka att det fattas något till varje recept. Det var oregano i tordags och mörk choklad till muffinsen och så ägg till det här. Men det går oftast bra ändå.


 

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards