Alla inlägg den 8 januari 2012

Av brownies - 8 januari 2012 19:26

Svamprisotto blev dagens söndagsmiddag. Det första receptet var lite omständigt så när risotton var klar hade jag blandat tre olika recept. Men det blev jättegod och helt perfekt krämig.


 


 

Av brownies - 8 januari 2012 12:36

Idag känner jag att jag behöver c vitaminer så nu har jag pressat apelsiner.


 


Jag har börjat läsa Fånge i hundpalatset av Martina Haag som jag fick i julklpapp och den är så rolig. Har precis läst ett kapitel om hennes man Eriks "allt måste sparas till varje pris inställning" och en del av hans hjärna säger att det kan vara farligt att slänga någonting inte ens en trasig stekpanna. Man vet aldrig när man kan behöva det. I vardagsrummet har det en ful soffan som de köpte för sexton år sen som är så nedspilld att det går att koka soppa på kuddöverdargen. Men varje gång sopbilen kommer slänger hon en kudde och Erik verkar inte märka något för han har fullt med med att INTE ställa in smöret i kylskåpet.


 


Det är lite som här hemma för jag slänger allt och rensar hela tiden. Men M ska spara på allt för att "det kan vara bra att ha". Men om man aldrig använder en sak eller troligtvis inte kommer använda den varför ska man spara den ? Vi har knappt bott här i två månader men det är redan fullt i klädkammaren med saker som jag vet att vi aldrig kommer att använda. Nu när vi köpte en diskmaskin och var tvunga att ta bort ett köksskåp jag då måste det stå i badrummet och ta upp plats eftersom det är fullt med saker i klädkammaren.


Nu borde jag plocka ner julsakerna men då måste jag också packa upp lite flyttkartonger för när vi flyttade in så var det i stort sett dags för julpynt så jag satte upp alla julsaker på en gång. Jag lät alla andra ljusstakar, prydnader och saker vara kvar i kartonger så länge.

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards