Alla inlägg den 8 juni 2012

Av brownies - 8 juni 2012 17:00

I går eftermiddag tog vi en tur till Värmdö det är verkligen en av mina favoritplatser. Först stannade vi till och fikade hos ett par arbetskamrater till M som bor där. Sen åkte vi till Oxdjupet ( ett sund mellan Värmdö och Rindö och huvudfartygsled in till Stockholm). Där är det så otroligt vacker och fridfullt nu var det tyvärr lite kallt i går kväll men vi kommer åka dit fler gånger i sommar och när det är varmare ska vi ha med oss picknick.


         

Av brownies - 8 juni 2012 12:24

Gjorde en ceasarsallad med majskyckling, bacon, romansallad, tomat, avocado, halloumi, parmesan, ägghalvor, krutonger av ciabatta och ceasardressing. Det blev en sallad med extra allt kan man säga. Köpte två små färska majskycklingfiléer och de var väldigt goda och otroligt stor skillnad mot "vanlig" kyckling. Stekte dem ett par minuter i stekpannan och sen in i ugnen med termometer till ca 65 grader.


 


Godaste ceasardressingen.

 


Jag hade dock lite svårt för att äta bacon. Så det blev bara en liten bit men det var ganska gott men det kändes bara lite svårt. Det går väldigt mycket upp och ner med att äta kött ibland känner jag mig sugen på allt kött och sen nästa dag vill jag inte äta kött mer. Men det är fortfarande fläskkött och korv som är svårast att äta. Tex. kyckling och lamm känns inte alls fel. Konstigt att det har blivit så efter två år som vegetarian.

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards