Alla inlägg den 3 augusti 2012

Av brownies - 3 augusti 2012 11:49

Nu är det lite mer än tre veckor sedan Brownie bröt av en klo. Hon var på hundhotell då så vi fick ett samtal när vi var i Köpenhamn. De hade ringt efter veterinär och så sövde de Brownie men allt gick bra och sen kunde hon inte vara med de andra hundarna och leka sista dagen. Det tyckte hon var så tråkigt för hon hade inte ont så hon förstod inte varför hon helt plötsligt inte fick vara med. Anledningen till att hon bröt en klo var att där vi har lämnat Brownie för kloklippning så har hon inte klipp ordentligt och vi var hos henne att par dagar innan vi lämnade Brownie på hotellet. Veterinären hade sedan klippt klorna när Brownie var sövd och det var för långa. Vi fick med oss några klor hem som vi ska visa hon som inte klippte ordentligt. Vi har inte gjort det än eftersom vi väntar på fakturan från veterinären först så vi kan visa vad som hände. Så de senaste veckorna har Brownie haft tratt på sig hemma och på promenaderna en liten strumpa. I går var vi och klippte klorna hos Mälarhöjdens veterinärpraktik och det var en väldigt bra veterinär och nu såg vi skillanden på att klippa klor och efter att ha sett en veterinär klippa klorna så kan vi bara konstatera att tjejen i butiken där vi gått inte kan klippa klor. Så nu låter vi bara en veterinär klippa klorna. Jag blir lite arg på mig själv i efterhand också för det är min hund och jag borde se till att klorna blir ordentligt klippa. Men eftersom varken jag eller M känner och trygga med att klippa klor så har vi valt att låta någon anna göra det. Och då känns det som att vi borde kunna lita på det men tydligen inte. Det var en jätteduktig tjej som klippte klorna förut i den här butiken men de bytte ägare och hon slutade då tyvärr. 

Men nu behöver Brownie inte ha strumpa längre men hon får inte gå i vatten eller lera och tratten kan hon ha ett tag till om hon är hemma själv eller om vi inte har uppsikt över henne. 


 

 

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards