Alla inlägg den 6 augusti 2012

Av brownies - 6 augusti 2012 20:09

Idag har jag varit i stan och fikat med en vän och vi gick till Vetekatten bästa och mysigaste fiket i stan tycker jag. Vi åt varsin väldigt god Brownie. Sen hade min mamma och jag tänkt att ta en promenad på kvällen men det var bara att glömma. Regnet bara öser ner så jag har tänt en massa ljus och sitter och tittar på OS.

I går kväll tittade jag också på OS hela kvällen då var det friidrott och det tycker jag är roligt att titta på. Och då kände jag att det behövdes något gott så jag bakade chokladbollar.


 

Av brownies - 6 augusti 2012 18:30

Igår gjorde jag en supergod sallad. Jag hade inget recept utan komponerade ihop receptet själv.


Min bulgursallad med lammkorv

2 portioner

1 1/2 dl bulgur + 2 1/2 dl vatten.

Koka upp vattnet tillsätt bulgur,1/2 grönsaksbuljongtärning och lite fryst persilja. Låt småkoka ca 8 minuter.

1/2 finhackad rödlök

1 pkt fetaost i tärningar

1 pkt röda linser

1 påse machésallad

2 morötter tunt hyvlade

ca 8 st soltorkade tomater i strimlor

1 korv lamm och rosmarin  ( Taylors & Jones )

2 korvar lamm merguez ( Taylor & Jones )

Stek korven och skär den sedan i bitar.

Blanda sedan alla ingredienser och ringla över vinegrette gjord på 2 msk olivolja + 1 msk vit balsamvinäger + 1 tsk flytande honung + salt + peppar.


   



Korven köpte jag på ICA Kvantum i Liljeholmsgallerian de säljer dem i lösvikt i charkdisken. Det blev ca 40 kr för tre st och då är den riktigt god faktiskt den godaste korven jag har ätit. Det är verkligen värt att köpa den. Det har en butik på Hantverkargatan på Kungsholmen också så nån gång tänkte jag åka dit för jag såg att kilopriset är lite lägre där.




Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards