Alla inlägg under december 2011

Av brownies - 23 december 2011 10:57

Nu har jag hängt upp min fina julstrumpa. Jag har haft den nästan ända sen jag föddes tror jag.


 


Idag har vi mycket att pyssla med hemma och ikväll spelar vi bingolotto. I går kväll åkte vi in till stan och tittade på julbelysningen. Jag har inte varit i stan på hela december och de gånger jag tänkt åka in har det spöregnat och varit storm. I går åkte vi runt hela stan med bilen och det var väldigt fint i år i hela stan, speciellt på Kungsgatan. Det ända som var fult var NK:s julskyltning. Jag tycker det är så fint när det är någon saga och att den är lite gammaldags. Men nu var det någon tomte på cykel och en tomte med skägg och i klänning vad är budskapet med det??


Lite suddiga bilder tagna från bilen.

 


 



  

Jul
Av brownies - 22 december 2011 15:08

Idag kände jag för att baka något som inte är allt för avancerat och så jag hittade ett recept hos Sötasaker på skurna saffranskakor. De var väldigt enkla att göra och goda. Ikväll ska det göras senapssill och inlagd sill.


 

Av brownies - 20 december 2011 12:05

Nu blir det risgrynsgröt och julknäcke till lunch. Det blev inte sovmorgon idag heller och jag ska inte klaga men det är inte så lätt att sova på morgonen när det byggs ett hus precis utanför sovrumsfönstret. Idag satte de igång redan halv sju. Men de positiva är att jag hinner få mycket gjort när jag går upp så tidigt.


 


Brownie ligger här och väntar på bättre tider...

 

Av brownies - 20 december 2011 11:56

Idag är det ett år sedan jag började blogg. Det är riktigt kul att blogga och just nu håller jag på att fundera på en ny design och att flytta bloggen men jag vet inte när det blir av det tar sin lilla tid att fixa.


Här är för ett år sedan i Vinterviken. Lite mer snö var det då.

 

Av brownies - 19 december 2011 19:00

Dagens middag hemgjord pizza med aubergine, tomat, champinjoner, paprika och riven ost.


 

Av brownies - 19 december 2011 09:12

I morse var jag uppe redan kl sju det är inte så ofta det händer. Men jag ska uträtta de sista sakerna inför jul idag och behöver bilen så jag skjutsade M till jobbet. Men det är ganska mysigt att gå upp tidigt ibland speciellt i December när det är mörkt ute och adventsljusstakarna lyser. Och så tände lite ljus och kröp upp i soffan och läste DN. Brownie är inte lika glad över att gå upp tidigt så hon har gått och lagt sig för att sova igen.

Jag ska strax ge mig iväg för jag vill hinna ut innan det blir allt för mycket folk. Sen ska vi bara handla all julmat på onsdag och sen ska jag inte ge mig ut i några butiker mer den här veckan. Blir så trött på folk som är så stressade inför jul och bara ska trängas fram i butikerna och i trafiken.


 

Av brownies - 18 december 2011 21:21

Idag var det dags att tända fjärde ljuset vilket innebär att det är julafton om mindre än en vecka. Vad tiden har gått fort i December. Nu dricker vi glögg och äter Snöbollar med lime hittade receptet på Arla. Det var enkla att göra och väldigt goda.


Snöbollar med lime

35 st

100 g rumsvarmt smör

1 dl socker

1 tsk vaniljsocker

1 dl kokosflingor

3 dl havregryn

1 msk vatten

rivet skal och saft av en lime


Rör ihop smör och socker. Rör i vaniljsocker, kokosflingor, havregryn, vatten, limeskal och saft. Forma runda bollar och rulla dem i kokos.


 


 


 

Av brownies - 17 december 2011 13:27

Imorse gjorde vi en riktigt god frukost fil med risenta müsli och strödadlar, färskpressad juice och sen provade vi att griljera qournfiléer. Det gjorde vi på samma sätt som man griljerar skinka och det blev gott men filéerna blev lite torra. Men det passade bra att äta på julvört med senap. Få se om vi gör om det till julafton och hoppas på att de inte blir lika torra då.


 


 

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards