Alla inlägg under december 2011

Av brownies - 9 december 2011 17:30

Idag gjorde jag en egen variant på pytt i panna till lunch jag tog det jag hade i kylen och resultatet blev så här.


 


Potatis, svamp, paprika, purjolök, cocktailtomater, soltorkade tomater, salt, peppar och paprikapulver.

Av brownies - 8 december 2011 15:00

Jag köpte julnumret av Laga Lätt igår jag har inte hunnit läsa tidningen än men jag hoppas den innehåller mycket gott.


 

Av brownies - 8 december 2011 11:31

Gjorde en enkel och väldigt god efterrätt igår. Jag hittade receptet på ICA.


Blixtsnabb blåbärscheesecake

4 portioner

1 burk kesella ( jag använde laktosfri matkvarg )

1 dl lemon curd

1 paket frysta blåbär 200 gram

1 msk socker

4 krossade digestivekex


Blanda kesella med lemon curd.

Blanda de tinade blåbären med socker.

Fördela blåbären i glas, toppa med citroncrèmen och krossade digestivekex.


 

Av brownies - 7 december 2011 20:21

Idag hittade jag ett spel till Brownie på rea annars är dessa typ av spel ganska dyra så jag har väntat med att köpa ett. Det går ut på att gömma godis under klossar som går att putta runt och sen i mitten är det meningen att hunden ska lyfta på den lilla träklossen. Det tog en liten stund innan Brownie förstod men sen var hon jätteduktig och fick fram allt godis.


Lite avvaktande och nyfiken på vad detta kan vara.

 


Hittar en godisbit.

 


Nu har hon förstått vad det går ut på.

 

Av brownies - 7 december 2011 20:11

Köpte dessa goda dadlar idag. Jag hade helt glömt bort att de fanns och såg dem på ICA Kvantum idag. De är väldigt goda att ha i fil eller youghurt. Sen gjorde jag ytterligare en upptäckt idag och det var lussebullar med mandelmassa i. Jag tycker inte ens om mandelmassa men det var hur gott som helst. Jag har inte bakat några lussebullar än och när jag gör det ska jag nog prova att baka med mandelmassa.


 

Av brownies - 4 december 2011 15:52

Idag har vi varit i Nynäshamn på julmarknad trevligt men väldigt kallt. I går hade vi besök och åt det första julbordet. Sillen vi gjorde blev väldigt god så den gör vi mer av till julafton. Sen hade vi lite lax, janssons frestelse, rökt sik, och lite annat smått det blev ett julbord i mindre version. Allting var väldigt gott! Vi fick också lite tidiga julklappar av M:s familj några av sakerna vi fick var dessa trevliga burkar med fikonmarmelad, lemon curd och blåbärsmarmelad.



Lite bilder från dagnes julmarknad synd bara att det var så kallt.


   


 


De gjorde isskulpturer.

 


Nu ska det ätas rester från gårdagens julbord.

Av brownies - 2 december 2011 13:58

Igår la vi in egen sill. Jag köpte Abbas 5 minutersill och gjorde sen en senpassill och en inlagd sill. Väldigt enkelt att göra hoppas att det blir gott. Jag har inte smakat ännu. Recepten hittade jag på Tasteline. Jag hade också tänkt att skriva små etiketter och knyta ett band runt burkarna, men insåg att jag inte hade allt hemma. Men om sillen är god så gör jag mer till jul och då kan jag pynta burkarna lite också.


 

Jul · Mat
Av brownies - 1 december 2011 12:00

Den här fina lådan att förvara tepåsar i  hittade jag på Mio den är precis i min stil. Trevligt att ta fram när man ska bjuda på fika.


 


 


Såg förresten på Leilas söta jul igår och blev riktigt sugen på Saffransvåfflorna med drottningsylt som hon gjorde. Funderar på att göra en liten sats våffelsmet och kanske ha det som ett litet tilltugg på Julafton innan vi äter julbord. Vi ska vara hemma hos mig och M i år och vi kommer nog inte äta julbordet förrän efter Kalle Anka så då kan det vara bra att ha någon litet innan.


Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards