Alla inlägg under december 2011

Av brownies - 16 december 2011 15:41

Brownie och jag har bara varit ute två korta promenader idag och det regnade båda gångerna. Det känns inte som att det kommer bli snö till julafton. Resten av dagen har jag bara legat i soffan och för att få lite julstämmning tittade jag på Luciafirandet på SVTplay det var väldigt trevligt.

Öppnade nyss min mail och såg att jag hade vunnit en bok jag brukar vara med i en massa tävlingar men vinner aldrig något. Jag fick välja mellan lite olika böcker och valde Ett litet snedsprång av Denise Rudberg jag har läst många böcker av henne och tycker att alla varit bra.


 

Av brownies - 16 december 2011 15:15

Detta fina grytunderlägg i gjutjärn har jag spanat in på Designtorget. Just nu har jag bara vanliga trista underlägg. De här underlägget är snyggt att ha framme på bordet som dekoration också.


 

Av brownies - 16 december 2011 11:30

Jag gjorde en väldigt god sallad häromdagen. Jag tog lite inspiration från olika recept men sen blev det ändå en egen variant. Granatäpple var jättegott att ha i sallad det är första gången jag köper det.


Ingredienser

Bulgur 

Aubergine

Brysselkål

Färsk spenat

Blandad sallad tex ruccola

Fetaost

Granatäpple


Dressing

Olivolja

Balsamvinäger

Flytande honung

Salt och peppar

Oregano


 


Av brownies - 14 december 2011 11:09

I går firade vi mamma jag hjälpte till att baka lussebullar som blev väldigt goda, kokostoppar med apelsin och saffran och choklad med mintsmak. Vi fick också en god bulgursallad med grönkål, dadlar och kryddor som bla spiskummin. Var dock lite svårt att få till bra bilder i mörkret men de här får duga.


 


 


 


Jag försökte också göra marmeladgodis igår men det blev inte lyckat. Det är meningen att den ska stelna så att jag kan skära den i bitar men jag får nog ge upp för den har fortfarande inte stelnat. Jag gjorde exakt enligt receptet så jag vet inte vad som blev fel.


Av brownies - 13 december 2011 15:01

Jag hade tänkt att gå upp imorse och titta på Luciamorgon på tv  för det brukar vara så trevligt, men det blev sovmorgon istället. Det går ju att se på det senare. Idag blir det födelsedagsfirande för mamma och Brownie ska vara Lucia. Men jag kan tillägga att hon slet av sig glitter mindre än en sekund efter att kortet togs. Så det blir nog en Lucia utan glitter.


 

Av brownies - 12 december 2011 14:35

Jag samlar på lite olika berlocker från Thomas Sabo jag såg på deras hemsida nu att få fått in en Jack russel terrier. Den var väldigt fin.


 

Av brownies - 11 december 2011 19:26

Vad tiden går fort redan tredje advent idag. Det blev ett besök på hundmässan idag och det var okej, men inte alls lika bra som förra gången vi var där. Lite trist var det också att det inte fanns någon monter för Jack russel. Det är ändå en väldigt populär hundras, men det fanns många andra hundraser att titta på.


Nu blir det glögg med smak av blåbär och lingon och tända ljus.

 


 

Av brownies - 10 december 2011 13:46

Jag sitter och bläddrar i lite olika tidningar och det finns så många recept till julen nästan för många. Det är så svårt att välja och kan inte baka hur mycket som helst heller. Någon måste äta upp allt också. Här är några recept jag fastande för.


Kokostoppar med saffran och apelsin från ICA.

 


Saffranshjärtan från Laga Lätt.

 


Rosa mintkyssar från Laga Lätt.

 


Jag får se vad jag väljer sen men idag är det bara jobb som väntar så det blir inte bakande tyvärr. Imorgon kanske det blir en sväng till Hundmässan om det hinns med när M slutar jobbet.

Jul

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards