Alla inlägg den 17 februari 2011

Av brownies - 17 februari 2011 13:32

Snart ska jag och Brownie ut och åka tunnelbana. Jag åker nästan aldrig t-bana nu förtiden. Senaste halv året har jag bara åkt enstaka gånger. Det är mycket bekvämare att åka bil. Men M tog bilen i morse så vi ska åka och möta upp honom. Brownie har åkt t-bana ett par gånger och det har gått bra. Men hon tycker inte om när dörrarna stängs för det låter ganska mycket.

Till något helt annat jag såg att Antikmässan börjar idag den hade jag velat gå på men jag tror tyvärr inte jag kommer att hinna. Jag tycker det är kul att gå på mässor men de inträffar oftast när jag inte kan gå. Senaste mässan jag var på var bröllopsmässan för ungefär ett år sen på Grand Hotell och innan det har jag för mig att det var hundmässan. Det var innan vi fick hem Brownie så nu skulle det vara mer intressant att gå på hundmässa så jag ska försöka planera in den nästa gång.

Av brownies - 17 februari 2011 11:53

Igår gjorde vi middag med dessa produkter från Patak´s. Det är väldigt bra produkter och mycket godare än tex Santa Maria de finns på den indiska butiken vi handlar på men vissa produkter finns även på Ica Kvantum.

Vi gjorde en grönsaksgryta med Biryani Curry paste tillsammans med kokosmjölk, lök, tomat, spenat, paprika och broccoli. Till det hade vi ris, mango chutney, mango pickle och pappadums ( tunt bröd gjorda på linsmjöl).

 

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards