Alla inlägg den 7 februari 2011

Av brownies - 7 februari 2011 20:45

När jag var på väg ut med Brownie så hann jag bara runt huset så ser jag en kille ganska långt bort med en lös hund. Men jag hann inte vända innan hunden fick syn på Brownie och då springer hunden men full fart rakt emot oss och ägaren ropar och visslar några gånger men det lyssnar inte hunden på.

Så jag tänkte vad ska jag göra? Men det slog mig snabbt att det är dumt att springa eftersom det gör hunden bara med uppspelt och jag hade ändå inte hunnit någonstans så jag stod kvar helt stilla utan att möta hundens blick och hade hjärtat i halsgropen och hoppades att inte hunden skulle attackera.

Som tur var gick hunden bara några varav runt Brownie och nosade på henne och då började jag gå in på gården igen. Brownie blev nog lite rädd hon också för hon brukar alltid vifta på svansen och vill leka med alla hundar hon träffar men nu stod hon helt still med svansen nere.

Men jag blir så irriterad på hundägare som inte kan hålla sina hundar kopplade. Speciellt i ett bostadsområde där det finns massor med barn och andra hundar. Han som hade den här hunden hade ingen koll på den alls han ropade bara några gånger efter den. Det verkade som att han inte brydde sig. Det kan vara okej att ha hunden lös i skogen eller på ställen där det inte är så mycket folk OM man kan kalla in hunden och koppla den så fort det kommer folk.

Jag är inte så bra på hundraser men jag är nästan säker på att det var en pittbull eller amstaff. Jag googlade på lite hundbilder på nätet och det var nog en amstaff.

Av brownies - 7 februari 2011 17:33

Gjorde en enkel och god auberginegratäng i helgen.


1 aubergine

1 gul lök

1 vitlöksklyfta

1 burk krossade tomater

1 msk tomatpuré

1/2 grönsaksbuljongtärning

2 1/2 dl grädde

Riven ost

Salt och peppar


Skär auberginen i skivor och strö över salt. Hacka löken och vitlöken. Fräs i smör i en stekpanna. Tillsätt krosade tomater, tomatpuré, buljongtärning, salt och peppar efter smak. Låt koka ca 5 min. Torka av auberginen och stek den ca 1 min per sida. Varva tomatsås och aubergine i en form. Häll över grädde och riven ost. Grädda i ca 30 min i 225 grader.

 

Av brownies - 7 februari 2011 11:16

Här är lite blider från förra året när vi var och promenerade i Lida friluftsområde. Då kunde vi ha Brownie utan koppel och hon kom direkt när vi ropade. Men det kan vi inte nu hon är riktigt trotsig när det gäller det. Men vi försöker träna henne så det kommer säkert gå bra sen.


       

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards