Alla inlägg den 18 februari 2011

Av brownies - 18 februari 2011 20:45

Idag är det ett år sedan jag och M och åkte till Indien. Då hade vi ingen aning om vilken månad vi hade framför oss. Men det blev en otroligt spännande resa vi fick både uppleva och lära oss så mycket nytt. Här kommer lite bilder jag längtar tillbaka specillet nu när det är så kallt här hemma.


Mumbai Oberoi Mall

 

Mumbai slum

 

Goa Colva beach

 

Goa Palolem beach

 

Av brownies - 18 februari 2011 14:15

Februari är alla barnhjärtans månad och flera år i rad har jag köpt en hjärtepin för att stödja hjärtebarnsfonden. Jag köpte den på Akademibokhandeln men den finns även att köpa hos bla Euroflorist, Hemtex och Kronans Droghandel.

 

Jag har också läst att det säljs en bakelse hos Coop butikerna men den har jag inte fått tag i än. Ska se om jag hittar den under helgen.

 


Av brownies - 18 februari 2011 11:30

Jag måste bara gnälla lite på att folk är så stressade och ingen visar någon hänsyn. I går på t-banan när jag åkte det två sista stationerna så var det fullt med folk i vagnen och Brownie stod precis intill mig så att jag kunde ha koll på att ingen trampade på henne. Sen när jag ska gå av så står jag nästan längst in och då böjer jag mig ner för att lyfta upp Brownie och bära henne så ingen ska trampa på henne när vi går av. Fast folk bakom ser att jag bara ska lyfta upp min hund och sen gå av så kan de inte vänta en sekund utan då ska de tränga sig förbi och putta på mig. Vart tror det att jag är på väg? Jag står väl inte där för nöjes skull jag är väl på väg av som alla andra.

Och sen ska folk tränga sig in fast inte alla gått av. Men då tröttnade jag och gick bara rakt mot alla och tryckte mig ut. Kan inte alla som är stressade och inte kan visa hänsyn bara försvinna från kollektivtrafiken då skulle de bli väligt lungt och trevligt att åka kommunalt. Och det roliga är att Brownie skötte sig exemplariskt hela tiden hon gick fot och satt bradvid mig i t-banan hon hoppade inte fram till någon hon skäller inte och då är hon ändå en liten hundvalp och hon har bättre hyfs än vuxna människor.

Av brownies - 18 februari 2011 10:48

I går kväll var jag och M på Hermans och åt. Förra gången vi var där så var det väldigt gott, men nu var vi faktiskt ganska missnöjda. Maten var okej men det var inte vad vi förväntat oss sen så är det faktikst ingen service alls där. Buffén kostar ändå 160 kr per person och det är enbart självservering och personalen är inte så trevlig. Nu hade vi ett erbjudande ät 2 för 1 så det var tur.

Så vi får se om det blir något mer besök där.

Sen åkte vi till Kista galleria och tittade lite i butiker det är en väldigt trevlig galleria de har verkligen allt där.

Jag glömde kameran så det fick bli en bild med mobilen men buffé ser inte så gott ut på bild.


 

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards