Alla inlägg den 26 mars 2011

Av brownies - 26 mars 2011 19:27

Jag har det bra med en sambo som är väldigt bra på att laga mat och idag gjorde han en förrätt med stekt paneer ( indisk färskost ) som han sedan blandade ihop med hackad tomat, schalottenlök, koriander, grön chili och garam masala. Sen la han upp det fint på våra stora vita tallrikar.

Till varmrätt blev det såklart indisk gryta och ris det tröttnar vi aldrig på. Så nu är jag i alla fall mätt så att jag orkar jobba en till natt. Men det blir skönt med sommartiden inatt eftersom klockan ställs fram en timme så "försvinner" det en timme på jobbet. Ibland ska man ha tur.


 

Av brownies - 26 mars 2011 17:36

Hittade den här roliga bilden när Brownie äter sin mat och min systers katt Mary är väldigt nyfiken och smyger sig sakta fram.


 

Av brownies - 26 mars 2011 11:34

I dag blev det en riktig lyxfrukost. M gjorde en omelett med champinjoner, persilja och gul lök väldigt gott!

Sen åt jag också fil med hallon och mango och äppeljuice.

Jag provade också ett nytt knäckebröd med surdeg och quinoa det var väldigt gott med ost på. Jag behöver mycket frukost när jag jobbat natt jag är alltid väldigt hungrig då. Det kändes konstigt imorse när jag åkte hem vid fem och solen var på väg upp och det var helt ljust. Det är skönt att det blir ljusare men när jag jobbat natt kan det gärna vara mörkt på morgonen. Det är lättare att somna då.


 

 

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards