Alla inlägg den 7 juni 2011

Av brownies - 7 juni 2011 18:45

Den här är såsen vi hade till grillningen kommer från Sweet Baby Ray´s. Det finns flera olika sorter men jag tycker att den här är godast.


 

Av brownies - 7 juni 2011 18:30

Vi har haft en väldigt bra helg uppe i Söderhamn och i söndags grillade vi i Bergvik. Men det blev inte så många bilder tyvärr. Men vi grillade i alla fall paprika, rödlök, majskolvar (färdigkokta som finns i grönsaksdisken mycket godare än frysta), halloumi, färskpotatis och quornburgare. Till det hade vi våran favorit sås som är Honey Barbecue Sauce. Och till efterrätt gjorde M:s mamma en väldigt god rabarber och marängpaj.


Färskpotatis med timjan, oregano, salt, peppar och olivolja.

 

Brownie solade en stund men höll sen mest till runt grillen och trasslade in sig med sin lina så många varv som möjligt runt grillen.

 

Av brownies - 7 juni 2011 17:13

Igår kväll när jag skulle in i garaget och hämta bilen så klämde Brownie ena tassen under dörren. Och gud vad hon skrek stackarn det måste ha gjort jätteont. Jag fick panik för hon satte inte ner tassen sen utan gick på tre ben så jag tänkte kanske att hon brutit nåt eller så. Men efter en liten stund så gick hon ganska normalt så jag åkte iväg och handlade och sen hämta jag M. Då när vi kom hem så märktes det inget konstigt. Och idag har hon också gått som vanligt så det var nog ingen fara det bara såg och lät värre än det var. Dörrarna till vårat garage är inte direkt senaste modellen och utfarten är precis vid en väg där en del inte fattar att man ska köra sakta så man måste hålla koll så att inte Brownie går ut i gatan samtidigt som man öppnar och igår flög hon runt som en jojo så jag hann inte med.

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards