Alla inlägg den 9 juni 2011

Av brownies - 9 juni 2011 12:03

Igår kväll hämtade vi min mamma på Arlanda så då passade vi på att göra en liten utflykt innan. Vi stannade till och tog en liten promenad vid Rosersbergs slott det var väldigt fint där. Sen åkte vi vidare till Sigtuna jag tycker verkligen om Sigtuna det är så mysigt och fint där. Tyvärr så var vi lite sent ute eftersom det spöregnade halva dan så kom vi inte iväg förrän vi halv tre. Vi hade tänkt fika på något mysigt fik i Sigtuna eller vid slottet. Men de mesta hade stängt och det är en sak som inte jag fattar att nästan alla fik och slott och även andra saker man kan besöka har bara öppet 11-16 eller något liknande. Varför skulle man inte kunna ta en fika på kvällen? Om det är fint väder under sommaren så är det väldigt synd att stänga igen allt vid fyra eller fem på eftermiddagen. Så då fick det bli sushi och wok istället. Men det var helt okej vi kunde i alla fall sitta ute. Sen åkte vi vidare till en utsiktsplats i närheten av Arlanda där man kan se när planen lyfter och landar. Så vi satt där och tittade tills vi tror att det var mammas plan vi såg då åkte vi upp till terminal 5 och hämtade henne. Jag tycker om att vara på Arlanda det är en speciell känsla men det jobbiga är att jag blir så sugen på att åka iväg.


Rosersbergs Slott.

 

Brownie tittar på fåren.

 

Det såg lite roligt ut för precis när vi kom så var det ett får så började gå och då följde alla andra efter och sen försvann de.

 

Sigtuna.

 

 

 

 

Kanske mammas plan på väg in.

 

Brownie var lite otålig.

 

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards