Alla inlägg den 19 juni 2011

Av brownies - 19 juni 2011 19:30

Nu har M och jag bokat en resa till London det ska bli så skönt att åka bort. Vi kommer att bo på Mint Hotel Tower of London.


Här är lite bilder på från hotellet vi ska bo på.


Fantastisk utsikt från hotellet.

   


 


 


 


 


Jag vill alltid bo på lite finare hotell och det här hotell är fyra stjärnor och det ser ut att vara väldigt fint och så finns det en skylounge med väldigt fin utsikt och det är ett måste när jag bor på hotell att det finns takterrass eller skylounge. Eftersom jag älskar höjder så är det sån härlig känlsa att vara högst upp och se ut över hela staden. När vi var i Indien försökte vi också boka så höga hotell som möjligt och jag minns fortfarande en kväll när vi satt på takterrassen på Intercontinental Marine Drive i Mumbai och vi ville inte gå därifrån det var så mysigt dock var maten katastrof och svindyr det sämsta och dyraste vi åt under hela vår resa och då var det ändå 5 stjärnigt hotell men det var värt det ändå man kan säga att vi fick betala för utsikten.


Utsikten från Marine Drive.

   

Av brownies - 19 juni 2011 11:15

Den här dippen är väldigt god att bre på smörgåsen. Perfekt när man är vegetarian också då behövs lite andra varianter.


Palsternacksdipp

6 portioner


250g palsternackor

3 msk kesella

1/2 tsk olivolja

3 krm salt

1 krm sesamfrön


Skala och skär palsternackan i mindre bitar.

Koka i vatten tills de blir mjuka ca 10 min.

Häll av vattnet och mixa till en slät kräm.

Låt svalna något.

Vänd i kesellan i krämen. Tillsätt salt.

Toppa med olivolja och sesmafrön.


Receptet kommer från Laga Lätt nästa gång ska jag prova morotsdipp och rotselleridipp.

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards