Alla inlägg den 26 juni 2011

Av brownies - 26 juni 2011 20:54

På eftermiddagen åkte vi till E och V och grillade. Vi gjorde grillspett med olika grönsaker, halloumi, färskpotatis och sojachorizo från Hälsans kök. Till det hade E gjort tzatziki och sallad. Till efterrätt fick vi frukt och hembakade kakor.

Brownie var så klart uppspelt hela tiden och katterna smög runt henne mest hela tiden. Men Mary blev nog lite trött på Brownie på slutet för hon gav henne en smäll med tassen rakt i ögat så sen höll sig Brownie på lite avstånd.

Innan vi åkte hem tog vi en promenad i området där de bor.


     

Lucy

 

Mary

 

Av brownies - 26 juni 2011 12:45

Igår åt vi abborrfilé och det var så gott. Vände abborren i mjöl och stekte den i mycket smör, salt, lite vitpeppar och persilja. Till det gjorde jag potatissallad. Jag kokade färskpotatis och sen gjorde jag en röra på creme fraiche, majonäs, fransk senap, salt, svartpeppar, senapsfrön, purjolök. Jag har inga exakta mått utan jag smakade av tills jag tyckte att det blev perfekt. Sen blandade jag ihop röran och potatisen och garnerade med gräslök och persilja som vi odlat själva.

Sen fräste jag på lite champinjoner och purjolök och serverade även med citron och rädisor. En väldigt lyckad och god middag.


Det ska verkligen vara mycket smör det blir så gott då.

   

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards