Alla inlägg den 18 juni 2011

Av brownies - 18 juni 2011 17:59

Gjorde en egen variant på Caesarsallad. Jag la upp allt i olika skålar så man kan göra sin egen sallad.


Här är ingredienserna


Stekta qournbitar och champinjoner

Hemgjorda krutonger

Gurka

Tomat

Romansallad

Parmesanost

Caesardressing


Krutongerna gjorde jag av tärnat rostbröd som jag stekte i olivolja, salt, peppar och en finhackad vitlöksklyfta.


 

Av brownies - 18 juni 2011 11:02

Igår kväll var jag och M och åt middag på Bistro Sjöstad i Hammarby Sjöstad.

Här kommer en liten recension personalen var väldigt trevlig men gav ett lite förvirrat intryck och de var lite osäkra på vad som fanns och inte fanns på menyn en del saker var slut och det var lite synd. Men maten var väldigt god först fick vi ett olivbröd och en väldigt god olivolja.

Ett minus var också att det var höga barstolar att sitta på och det är lite jobbigt då är det svårt att sitta avslappnat, vi hade säkert suttit längre om det var skönare stolar.


Sen åt jag Kräftskagentoast till förrätt.

 

Rimmad lax och dillstuvadpotatis till varmrätt.

 

M åt Honungsöverbakad chévre med rucccola och balsamico.

 

Fisk och skaldjursgryta med aioli till varmrätt.

 

Sen drack vi alkoholfritt rosé och vitt mousserande bubbel och det var också väldigt gott vi glömde fråga vad det hette men jag ska ta reda på det.


Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards