Alla inlägg under februari 2012

Av brownies - 21 februari 2012 11:28

I går lagade jag en vegetarisk wok till middag. Receptet hittade jag hos Ica kuriren. Till woken gjorde jag en gurksallad med lite sesamolja och sesamfrön.


 


På kvällen åkte jag och tränade det är riktigt skönt att ha kommit igång med träningen. Idag har lite träningsvärk.

Jag ska se tredje delen av 30 grader i februari på Svtplay nu eftersom jag missade den i går kväll. Det är en väldigt bra serie.

Av brownies - 19 februari 2012 20:58

Lördagens middag blev lax med tandoorikryddning, ris och en väldigt god ananassalsa till.


1 ananas skär i små tärningar

2 tomater finhackade

1/2 röd chili finhackad

1 msk hackad rödlök

1 msk saft av pressad lime

1/2 tsk socker

färsk koriander


 


Av brownies - 19 februari 2012 20:46

I förmiddags bakade jag en rulltårta med äppelmos (hemlagat från M:s mamma) och sen åkte vi och fikade hos min pappa och syster. På vägen hem köpte vi sushi och delade på till middag. Nu har vi sett Kontoret men jag tycker inte att det är så roligt. Det har skrivits så mycket om den serien så man har haft så höga förväntningar.


 

Av brownies - 17 februari 2012 17:32

Idag mötte jag min syster och mormor i Huddinge Centrum. Vi åt lunch på O´learys och det var riktigt gott.

Jag åt ångad sej med gubbröra, skirat smör och potatis. De hade även ett stort salladsbord med massor av goda saker som oliver, marinerade champinjoner, bönor, broccoli, blomkål och mycket mer.


 


När vi ätit klart så gick vi bara en liten bit till konditori Castello och tog en fika. Det är en tradition vi har när vi träffar våran mormor. För mig blev det ett stort och väldigt gott wienerbröd. Så nu sitter jag hemma i soffan och är fortfarande mätt. Men eftersom jag inte tröttnar på mat så ska jag strax se reprisen av Sveriges mästerkock.


 

Av brownies - 16 februari 2012 13:05

Jag var så sugen på stroganoff i går så det fick det bli till middag.


Här är mitt recept.


1 pkt sojakorv ( hälsans kök )

1 gul lök

1 pkt krossade tomater

1 burk creme fraiche

Chilisås

Soja

Salt och peppar

Grillkrydda

Persilja


Servera med ris och rivna morötter.


 


Vi var iväg och storhandlade igår så nu finns det mat för minst en vecka hemma. Jag kollade datum på allt förutom ett paket hollandaisesås och när vi kommer hem upptäcker M att den gick ut den andra februari. Så irriterande jag tycker det händer allt för ofta. Butikerna borde bli bättre på att ha koll på sina varor speciellt när det handlar om två veckor gamla varor. Så då är det bara att åka tillbaka till affären igen.

Av brownies - 15 februari 2012 11:59

Jag fick rosor i går av M men annars firade vi inte direkt alla hjärtans dag.  Jag överraskade ju M med att baka en paj med det fick räcka känns som om den dagen mest går ut på att konsumera och köpa en massa prylar. M tyckte pajen var väldigt god och det känns roligare att göra något själv då lägger man ner tid också.


 


Vilken vinter det är idag jag har nyss varit ute med Brownie och det var inte plogat så Brownie var helt täckt av snö när vi kom hem.

Av brownies - 15 februari 2012 11:44

Jag bakade en paj igår som var väldigt god. Jag hade ca 300 g frysta hallon i en form och sen hackade jag 100 g vit choklad och smulade över.

 


Sen gjorde jag Leilas goda smuldeg och smulade över pajen. Grädda i 200 g i ca 30 min.


100 g kallt smör

3/4 dl strösocker

1 1/2 dl vetemjöl

1/2 dl mandelspån

1 1/2 dl havregryn


Nyp ihop tärnat kallt smör med strösocker och vetemjöl tills det blir en smulig deg.

Rör i mandelspån och havregryn.


 



Av brownies - 14 februari 2012 16:01

Jag brukar gå in på Leilas hemsida ganska ofta jag gillar verkligen den. Sen så bloggar hon också och snart ska hon även öppna en webbshop det ser jag fram emot jag gillar verkligen hennes stil hoppas att hon kommer sälja saker som hon har i sina tv-program. Jag har alla Leilas böcker och gör ofta recept från dem och det är alltid väldigt goda saker speciellt alla hennes recept på kakor och bakverk.


 

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards