Alla inlägg under mars 2012

Av brownies - 18 mars 2012 16:09

 


 

Av brownies - 17 mars 2012 11:52

I går åt vi Tacos till middag det brukar vi aldrig äta nuförtiden men igår blev vi sugna på det. Jag köpte ingen kryddmix utan kryddade sojafärsen själv och så gjorde jag egen guacamole. Det blir godare än att köpa färdigt och sen äter vi bara tacochips till och blandar allt till en sallad.


 


 

Av brownies - 16 mars 2012 11:14

I går mötte jag upp mamma vid Östermalmstorg och sen tog vi spårvagnen till Liljevalchs där vi tittade på vårsalongen. Det var en del fina tavlor men det var också en del väldigt konstiga verk som man inte förstår. Men intressant var det.


 


Sen gick vi till Blå Porten och åt middag det blev kokt lax med fransk potatissallad och dillmajonäs. Det var väldigt gott. Det finns alltid så mycket gott att välja på där det är lite synd bara att det är så svårt att få plats där.


 

Av brownies - 15 mars 2012 14:15

Igår blev det en väldigt god rotfruktsgryta med indiska kryddor till middag och en morotssallad med bla citron och ingefära. Recepten kommer från ICA och grytan finns här och salladen finns här. Jag kan verkligen rekommendera den här grytan. Jag gjorde allt enligt receptet förutom att jag inte garnerade med haricots verts utan jag hade gröna soja bönor istället. Det hade jag aldrig provat och jag tyckte att det såg gott ut och det var det.


 


 



Av brownies - 13 mars 2012 20:45

Jag måste bara ha något gott till mitt favoritprogram Desperate Housewives och kladdkaka med grädde och hallon är alltid gott och så enkelt att slänga ihop.


 

Av brownies - 13 mars 2012 14:11

Nu har jag varit ute på en långpromenad och det är väldigt skönt väder synd bara att det blåser så mycket. Jag brukar alltid lyssna på P4 Extra med Lotta Bromé när jag är ute och går på dagarna. Det är alltid intressant och Lotta är så härlig att lyssna på. Nu försöker jag blogga och Brownie vill också vara med oss se vad som händer.


 

Av brownies - 12 mars 2012 15:01

Jag köpte lite nya fina blommor igår jag vill gärna ha lite färgglada blommor nu när det börjar bli vår.


 


 

Av brownies - 11 mars 2012 20:08

M lagade middag idag och det blev indiskt. Han blandade lite olika recept på vegetarisk biryani och det blev väldigt gott. Jag vet inte exakt hur han gjorde men några av ingredienserna var i alla fall ris, paprika, blomkål, chili, kanel, kardemmuma, koriander, tomater, salladslök, cashewnötter, gula russin, mango, ananas. Sen har man också en sås till med lite olika kryddor. Så otroligt gott.


 

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards