Alla inlägg under mars 2012

Av brownies - 24 mars 2012 12:26

I går åkte M och jag till Kista Galleria först gick vi runt och tittade lite i affärer. Jag gillar verkligen Kista de har ett stort utbud av allt. Sen gick vi och åt middag i deras Food Court och det var riktigt god mat.


Jag åt en mezetallrik med tio olika smårätter. De är inte snåla på portionerna.

 


M tog örtmarinerade scampispett med klyftpotatis och tre olika såser. Det ska jag ta nästa gång vi äter där det var också väldigt gott.

 


Sen gick vi på bio och såg Hotell Marigold och den rekomenderar jag verkligen det var en väldigt bra film.

 


 


M shoppade lite kläder också men jag köpte faktiskt ingenting. Jag hittade en del snyggt men kunde inte riktigt bestämma mig för vad jag ville köpa.

Av brownies - 22 mars 2012 14:34

Här är lite bilder från shoppingen i går på Åhléns.


Små pajformar

 


Små förvaringsburkar

 


Korg att ställa slevar i

 


Karaff

 

Av brownies - 22 mars 2012 11:15

I går var det strålande fint vårväder och eftersom M slutade tidigt så bestämde vi oss för att ta en långpromenad i skogen. Vi hann gå ungefär tio minuter och eftersom Brownie är lös så har vi inte koll på henne exakt hela tiden. När vi tittade bort några sekunder så tyckte hon att det var roligt att rulla runt i hästbajs. Så då var det slut på promanden bara att gå tillbaka till bilen och som tur var hade vi ett stor lakan i hennes bur som vi lindade in henne i. Så fick hon sitta fram på golvet i bilen. Så åkte vi hem med rutorna nere eftersom det luktade så illa. När hon satt där såg hon ut som att hon kom på att det kanske inte var en bra idé.

När vi kom hem bar jag upp henne i lakanet och så sa vi åt henne att hon skulle vänta utanför dörren medans vi tog av oss ytterkläderna och tog på oss plasthandskar ( man vill gärna inte ta i hästbajs ). Tror ni hon kunde vänta utanför dörren? Nej hon var tvungen att gå in i hallen och skaka av sig så det stänkte hästbajs på golvet. Sen åkte hon i duschen och M tvättade henne och jag tvättade koppel och selen. Sen var det bara att städa duschen vill inte riskera att det är en massa bajsbaciller kvar. Sist vi var i skogen fick Brownie också duscha för då rullade hon runt på en död fågel. Det var en trevlig eftermiddag eller inte.


Nu går Brownie under smeknamnet "hästskiten"

 



Någon som skäms lite...

   


Sen fick Brownie stanna hemma och vi åkte tittade lite i affärer och handlade lite för presentkortet på Åhléns som jag fick i jul. Ska fota och visa lite sen.

Idag får vi se om det blir någon promenad ett besök i tvättstugan blir det i alla fall. Finns lite att tvätta från igår.

Av brownies - 21 mars 2012 11:30

I går gjorde jag ett recept från senaste numret av Buffé.


Ingredienser

4 portioner

2 dl quiona

1 vitlöksklyfta

1 rödlök

2 morötter

1 zucchini

1 ask körsbärstomater

3 msk röd pesto

1 paket fetaost


Gör så här:

1. Koka quionan enligt anvisningen på förpackningen.

2. Skala vitlök, rödlök och morot. Finhacka vitlök och rödlök. Skär morot och zucchini i tunna strimlor. Dela körsbärstomaterna.

3. Fräs vitlök, rödlök, morot och zucchini i 2 msk olja ca 5 min i stekpanna. Krydda med 1/2 tsk salt och 1 krm peppar.

4. Blanda quinoan med grönsaksfräs, körsbärstomater och pesto. Lägg upp på ett fat.

Smula över fetaost. Garnera med persilja. Ringla ev över lite olivolja.


 


 


Jag hade även i paprika, oliver, soltorkade tomater och istället för röd pesto hade jag valnöt och paprikapesto. Den var jättegod. Annars gjorde jag allt enligt receptet och det var en väldigt god rätt.

Av brownies - 20 mars 2012 12:15

Det är visserligen inte påsk än men när jag tittade i almanackan häromdagen så såg jag att det är inte så långt kvar. I lördags fick vi två fina påskägg i förskott av M:s mamma. De är designade av Lasse Åberg och är fyllda med mjölkchokladägg.


 


 


Jag ska spara chokladäggen till påsk så behöver jag inte köpa något påskgodis. Så har jag lite godis att bjuda på också.

Av brownies - 20 mars 2012 12:06

 


Stek blomkål och quorn blanda ihop färdig kryddpasta från Patak´s med creme fraiche. Häll allt i en ugnsform och låt stå i ugen ca 15 minuter. Väldigt enkel middag och väldigt god. Jag tycker också att det är så gott att ha på en massa koriander.

Av brownies - 19 mars 2012 13:02

I helgen gjorde jag en omelett med champinjoner och soltorkade tomater. Väldigt enkel och bra lunch att göra när man inte har så mycket tid. Nu har jag precis kommit hem efter att ha varit på SEA Hund och Katt jag köpte lite ben och godis och så fick Brownie sina klor klippta. Jag hade tänkt ta en promenad efter det men jag hoppade över det det blev helt plötsligt snöstorm och minusgrader.


 


Av brownies - 18 mars 2012 16:17

...hoppar Brownie upp på stolen vid köksbordet annars ser man inte vad som händer där.


     

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards