Alla inlägg under februari 2011

Av brownies - 23 februari 2011 16:26

Det är jättemysigt nere vid Saltsjöqvarns Kaj. I somras hade vi picknick där många kvällar. Var dit en sväng idag och då såg det ut så här riktigt kallt men soligt och fint.

   

Av brownies - 23 februari 2011 10:26

Brownie ska alltid springa och gömma sig när det är dags att gå ut. Hon tycker att det är roligt att vara ute men hon ska ändå krångla så mycket som möjligt varje gång vi ska ut. Här gömmer hon sig under bordet och tror inte att jag får tag på henne.

 

Av brownies - 22 februari 2011 13:23

Brownie och jag kom precis hem efter en långpromenad det var kallt och blåsigt och nu snöar det för fullt. Jag är trött på den här vinter när ska det sluta snöa. Jag tycker om vinter och snön men nu räcker det. Här är lite härliga bilder från förra sommaren. Det behövs man har nästa glömt bort sommaren.


   

Av brownies - 22 februari 2011 10:11

Ibland på kvällarna när Brownie är trött och inte orkar vänta på att vi ska gå och lägga oss så brukar hon gå in och lägga sig i våran säng. I går kväll gick hon och la sig redan halv nio. Sen när jag skulle väcka henne och gå ut vid tio så tittade hon bara på mig och vände sig om och fortsatte att sova.


 

Av brownies - 21 februari 2011 23:00

Såg en dokumentär på svt play om hur illa de anställda säljarna behandlas på The Phone House. Den var väldigt intressant och skrämmande att det är så illa ute i arbetslivet. Nästa söndag kommer ett till avsnitt om hur villkoren har blivit sämre och hur otrygg och dålig arbetsmiljö dagens ungdomar ska behöva stå ut med. Framför allt inom servicebranchen. Bara för att det finns en massa vidriga chefer som bara tänker på sig själva och ser till att de får ut en bra lön. Sen att deras anställda mår dåligt det är tydligen inte deras problem.

Ni kan se programmet här:

http://svtplay.se/t/103466/dokument_inifran

Av brownies - 21 februari 2011 20:41

Till middag blev det en gratäng med det som fanns hemma.

Först gjorde jag en sås med dessa ingredienser inga exakta mått men lite lagom av varje ingrediens.


Gul lök

Chili

Sojafärs

Tacosås

Krossade tomater

Creme Fraiche

Oregano

Salt och peppar


Sen kokade jag pasta och hällde i såsen och pastan i en ungsform och hade på riven ost, till gratängen hade jag majs och tacochips. Det blev riktigt lyckat.


 

Av brownies - 21 februari 2011 16:09

Dessa burkar tycker jag är så fina de går att förvara lite allt möjligt i dem. De finns att köpa hos systerlycklig. Där finns också en massa annat fint det är verkligen en butik i min smak. Jag skulle kunna köpa hur mycket som helst där.


   

Av brownies - 20 februari 2011 20:37

Nu har vi tittat på Solsidan och ätit middag som blev couscoussallad med fetaost, soltorkade tomater, ruccola, äpple och rödlök. Till det gjorde jag två röror en med creme fraiche och soltorkade tomater och en linsröra.

Sen blev det te och biskvi jag älskar biskvier med det måste vara Sarah Bernhard för de är mörk chokladfyllning i dem. Jag äter bara mörk choklad tycker inte om ljus choklad.

Klockan nio ska vi se Indian Times på Travel Channel en väldigt bra och intressant serie i sju delar ikväll är det del två.


   

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards