Alla inlägg under april 2011

Av brownies - 27 april 2011 19:27

På promenaden idag såg jag dessa träd jag vet inte vad de heter men de är väldigt vackra.


 

 

 


 

Av brownies - 26 april 2011 20:48

Middag idag blev en blandning av couscous, avocado, bönor, tomat, champinjoner, purjolök, citronskal och sist olivolja och balsamvinäger. Det blev väldigt gott med citronskal i det har jag inte provat i sallad förut. Snart är det dags för Desperate Houswives och jag har inget gott att äta till bara lite godis från i påsk. Jag som är så sugen på kladdkaka eller chokladmousse. Men det hinner jag inte göra nu.


 

Av brownies - 26 april 2011 16:21

Brownie har en boll som är en labyrint i så när jag lägger i lite godis så måste hon rulla den rätt för att godiset ska ramla ut. Men Brownie har inte mycket tålamod så om hon inte får ut godiset på en gång så försöker hon antingen bita söner bollen ( men det går inte) eller så försöker hon suga ut godiset med nosen och då låter hon som en gris. Ibland rullar bollen under tv bänken och Brownie är egentligen för stor för att komma in där under men hon ska pressa sig in ändå.

 

Av brownies - 26 april 2011 13:42

I går åt jag påskmiddag igen denna gång hemma hos pappa och syster M. Det blev lite sill, potatis, ägg, skagenröra, sparris och bröd. Lite senare på kvällen åt vi glass. Jag har aldrig provat apelsinchoklad förut men den var riktigt god.


 

Av brownies - 24 april 2011 22:00

Jag och M fick ett påskägg av min mamma som innehöll ett presentkort på Åhléns och ett änglaspel med påskharar och söt liten påskprydnad.

Tack så mycket!

 

 

Av brownies - 24 april 2011 21:45

Idag var det dags för påskmat igen. Den här gången hos min mamma vi fick en massa gott idag också som sill, lax, skagenröra, krustader, paj, sallad. Sen åt de andra skinka med legymsallad så mamma hade köpt samosas till oss istället och det är indiska piroger fyllda med grönsaker och kryddor. Efter maten gick vi en promenad och sen fick vi citron och limepaj och den var helt underbart god. Jag älskar citron och lime.


Mera påskmat.

   

Citron och limepaj.

 

Lite bilder från promenaden.

 

       

 

Lek

Av brownies - 24 april 2011 21:30

Brownie fick leka med en hund i Bergvik men det är mest Brownie som springer det hörs i videon hur mycket hon flåsar. Brownie är väldigt snabb och när hon leker men stora hundar brukar de inte hinna ikapp.



 

Av brownies - 24 april 2011 21:15

Påskafton tillbringade vi i Bergvik. Vi hade underbart väder hela dagen så vi var ute på tomten tills solen gick ner. På eftermiddagen åt vi påsklunch med en massa gott som sill, gravad lax, varmrökt lax, hemgjord romsås och inlagd strömming som M:s mamma hade gjort och den var så god. Efter maten måste vi ju röra lite på oss så vi spelade kubb det var tjejerna mot killarna och vi tjejer vann två av tre matcher. Sedan var det dags för efterrätt och då fick vi hallonpannacotta. Vid åtta åkte vi hem mot Stockholm igen.


Påskbuffé.

 

Pannacotta med egenplockad citronmeliss från trädgården.

 

Brownie solar som vanligt.

 

Snart kan vi plocka rabarber.

 

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards