Alla inlägg under april 2011

Av brownies - 18 april 2011 17:07

Idag har vi mest varit på balkongen. Vi har fixat iordning lite där men i år ska vi köpa nya möbler och en ny matta. Möblerna har jag tröttnat på och mattan är inte så fräsch eftersom Brownie har gjort sina behov där hur många gånger som helst i höstas innan hon blev rumsren.


Brownie solar.

 


Av brownies - 17 april 2011 22:23

I lördags kväll åt vi pajer och sallad. Det blev en paj med broccoli, soltorkade tomater och västerbottenost. Och en kantarellpaj med västerbottenost. Till kantarellpajen hade vi smördeg och den andra pajen gjordes på vanlig pajdeg.


   

Av brownies - 17 april 2011 21:38

I helgen har vi haft fullt upp. Vi har för det mesta varit ute i solen och Brownie har fått leka med flera hundar så nu när vi kom hem somna hon på en gång. Hon är helt slut men hon har haft det jättekul. I lördags var vi på dop det var mycket trevligt och efter dopet böjds det på smörgåstårta och en massa goda hembakade kakor. Senare på kvällen vart det födelsedagsfirande med mat och även fika såklart. Så vi har inte varit hungriga direkt under helgen.

Idag har vi mest varit ute på tomten i Bergvik men innan vi åkte hem åkte vi in till Söderhamn och köpte glass och tog en promenad. Jag provade Magnum Caramel & Nuts den var okej men ganska tråkig jag kommer inte att köpa den igen.


Här kommer lite bilder från helgen.


 


 

Brownie satt med oss och solade sig.

 

Brownie ska gräva ner sitt ben.

 

Vår.

 

Brownie kom på att hon kunde stå på kökssoffan och titta ut.

 


Brownie leker med en tax, det var omöjligt att fånga dem på bild.

 


De blev väldigt törstiga.

 




Av brownies - 15 april 2011 16:04

Brownie skulle inte sova länge idag så vid åtta var det lika bra att gå upp. Skönt att vi är i Bergvik i alla fall då är det bara att släppa ut henne på tomten. Men hon är världens busigaste just nu och ska bara äta allt som går och imorse innebar det jord, pinnar, fågelfrön, fågelbajs mm. Sen utöver det ska hon såklart krångla med allt så mycket som möjligt hela tiden. Det är bara trots hela tiden just nu.

Idag är det riktigt varmt och skönt ute. Vi har varit i Söderhamn och gått runt lite på stan och sen åt vi lunch där det blev en vegetarisk burgare och pommes på Sibylla. Det är ingen favoritmat men helt okej. Utbudet av matställen är inte direkt det största här. Ikväll blir det desto godare mat då ska vi äta varmrökt lax med potatissallad gjord på sparrispotatis, sockerärtor, kapris, cocktailtomater, sparris och sen ska vi blanda ihop det med en vinegrette på olivolja och balsamvinäger.

Det blir tyvärr inga bilder för det går inte att ladda upp jag har försökt men det går inte. Så det får bli när jag kommer hem.

Av brownies - 14 april 2011 15:56

En sån här ugnsform vill jag ha den är så fin det finns fler färger och storlekar men jag gillar lila bäst. Den är från Rice och just denna form hittade jag hos vildhalloninredning.


 

Av brownies - 14 april 2011 15:49

Blandade ihop morot, potatis, zucchini, tomat, viltök, citron, rosmarin, flingsalt, peppar och olivolja i en ugnsform till det blir det grillade filéer från Hälsans kök och pepparsås.


 

 

Av brownies - 13 april 2011 21:15

Brownie trippar runt vardagsrummsbordet och hoppas på att det ramlar ner något som hon kan äta.


     

Av brownies - 13 april 2011 21:08

Jag gjorde en enkel sorbet som jag hittade recept på i Laga Lätt. Men jag gjorde inte lika mycket som det stod i receptet.


Jag mixade 1 pkt fryst mango, en banan, 4 msk florsocker och en halv dl vatten. Det går att servera på en gång men jag hade den i frysen att par timmar. Sen vid servering rev jag skalet av en lime och sen pressade saften och blandade med 3 msk honung och ringlade över. Det blev väldigt gott!


 

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards