Alla inlägg under april 2011

Av brownies - 22 april 2011 22:50

Brownie brukar gå och lägga sig vid åtta på kvällarna men vi går ut vid tio på sista promenaden. Då är inte Brownie så pigg på att följa med. Hennes kroppsspråk visar tydligt att hon inte vill bli väckt. Så är det varje kväll.

 

Av brownies - 22 april 2011 11:15

Igår kväll när jag skulle åka till jobbet ville inte Brownie att jag skulle åka. Hon känner på sig när jag är på väg för jag brukar packa min väska en liten stund innan jag ska gå och då vet hon vad som är på gång för hon följer efter mig hela tiden. Och igår satte jag mig i soffan några minuter innan jag skulle gå och då la hon sig på mig så att jag inte skulle kunna gå.


 

Av brownies - 21 april 2011 15:27

Här en en enkel sallad som jag gjorde av det som fanns hemma.


2 portioner


Couscous 2 port

2 Avocado

1 pkt blandade bönor

1 vitlök finhackad

1 schalottenlök finhackad

Lite finhackad salladslök

pressad citron

persilja

balsamvinäger och olivolja


Blanda ihop allt i en skål. Klart!


 

Av brownies - 21 april 2011 15:17

M fick 2 kg godis från sitt jobb vi fick plocka själva men det vart inte så mycket att välja på nu när vi är vegetarianer. Jag har aldrig läst innehållsförteckningen på lösgodis förut men nu gjorde jag det och i stort sett allt gelégodis och även lite annat godis innehöll gelatin som kom från svin eller nötkreatur. Varför kan det inte använda något annat istället? Det är väldigt äckligt egentligen. Men som sagt så tror jag inte att många läser vad just godis innehåller. Och då är det ingen som klagar heller.


 

Av brownies - 20 april 2011 17:16

Idag åkte vi till Nynäshamn jag tycker att det är så mysigt där nu var det inte så mycket som hade öppnat för säsongen men vi tog en promenad i hamnen och sen upp till centrum. Innan vi åkte hem åt vi på hamngrillen det är enda stället som vi har hittat som har sojakorv. Så jag tog en grillad med pommes och räksallad. Vi kommer snart att åka tillbaka dit så fort de öppnat lite mer där och i sommar ska vi äta rökta räkor med aioli och bröd nere i hamnen.


 

 

 

 

Brownie väntar snällt när vi äter på grillen.

 

 

 

Av brownies - 20 april 2011 11:12

Igår fyllde min pappa år så då var vi där och fikade. Jag hade bakat chokladbollar och rulltårta med hallonsylt i. Vi köpte också hämtmat från Chuan chimm Thai wok de har väldigt god mat där men väldigt stora portioner så vi delade på rätterna. Jag och M åt Panang wok det var med räkor, curry, limeblad, vitlök och kokosmjölk.


Jag glömde kameran så det fick bli några bilder med mobilen. Jag är väldigt nöjd med min rulltårta den blev helt perfekt.


 


 

Av brownies - 20 april 2011 11:00

Jag tycker att groddar är så gott det är godast att äta på ostsmörgås tycker jag. Imorse åt jag det till frukost och fil med blåbär och Godmorgonjuice med smak av apelsin. passionsfrukt och kaktusfikon.


 

Te

Av brownies - 19 april 2011 10:45

Jag köpte lite nya tesorter. Jag gillar dessa från Friggs och den här gången köpte jag Green Chai det är grönt te med kanel, nejlika och kardemumma. Och Sweet Apple pie som är ett rooiboste med äpple, kanel och vanilj. Den smakar precis som äppelsmulpaj med vaniljsås.


 

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards