Alla inlägg under april 2011

Av brownies - 7 april 2011 20:18

Idag köpte vi färsk torskfilé. Så till middag blev det potatis i ugn med olivolja, flingsalt, rivet citronskal, vitlöksklyftor och rosmarin. Sen stekte vi bara torsken i smör med lite salt och citron på. Till det gjorde vi också en sallad med morot, purjolök och romansallad sen provade vi en ny dressing från Erik Lallerstedt som var med smak av senap och lime. Den passade jättebra till. Vi har också provat hans curry och limedressing tidigare och den var också väldigt god.



 

 

 


 

Av brownies - 7 april 2011 16:29

Jag köpte ett sminkkit från I.d bare Minerals. Jag har inte dirket ett jättestort intresse av smink men jag vill ändå ha bra produkter och jag har provat dessa tidigare och var jättenöjd då. Då är det smart att köpa ett detta kit med lite av varje och sen var det till ett väldigt bra pris också. Jag beställde den här och jag fick den dagen efter jag gjort beställningen. Så jag är mycket nöjd.


 


 

Av brownies - 7 april 2011 13:59

Idag har Brownie fått ben, godis och tuggpinnar för tänderna.


 

Brownie har fått en tuggpinne efter maten. Hon tycker att de är så goda.

 

Av brownies - 6 april 2011 13:22

Brownie har bäddat in sig alldeles själv i filten. Hon har gått runt och nyst hela dagen så hon kanske har blivit lite förkyld. Eller så har hon fått noskvalster det är en liten parasit som lever i näsan och kan orsaka irritation och nysningar. Det brukar gå över men om inte får vi ringa veterinären.


   

Av brownies - 5 april 2011 19:30

Idag gjorde jag Blomkålssoppa med quesadillas till. Så här gjorde jag:


Blomkålssoppa

4 port

1 litet blomkålshuvud

4 potatisar

1 gul lök

1 grönsaksbuljongtärning

1 liter vatten

2 dl grädde

salt och peppar


Koka potatis, blomkål och lök i mindre bitar med vattnet och buljongtärning i ca 10 min. Mixa soppan och tillsätt grädden och salta och peppra efter smak. Koka upp och låt koka ett par minuter.


Quesadillas

Tortillabröd

Bladspenat

Fetaost

1 burk kikärtor

1 vitlöksklyfta

1/2 dl olivolja

2-3 msk citronsaft

salt och peppar


Mixa kikärtor med vitlök, olivolja, citronsaft, salt och peppar. Bred hummus på ena halvan av tortillabrödet. Jag använde mig av små tortillabröd. Fräs spenaten och tärna fetaosten. Lägg sedan på spenat och fetaost och vik ihop bröden. Stek ett par minuter i olja på varje sida.


Detta recept har jag hittat i Med Meratidningen från Coop.


 

 

Jag vill verkligen ha en ny servis, den här svarta är jag så trött på. Det får bli nästa inköp till hemmet.

Av brownies - 5 april 2011 16:03

Jag ska prova ett nytt knäckebröd det andra jag köpte från Leksnads med surdeg och quinoa var ju så gott. Så nu ska jag prova havrekli och hirs.


 

Av brownies - 4 april 2011 17:11

Brownie tycker om att solen är tillbaka för då kan hon börja sola igen.


 

Av brownies - 3 april 2011 12:15

Jag vill ha en fin skål att äta fil, youghurt eller gröt i. Det ser mycket trevligare ut och jag har tänkt mig en skål som ser ut ungefär som de här från Indiska.


     

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards