Direktlänk till inlägg 25 juni 2011

Midsommarafton

Av brownies - 25 juni 2011 12:55

Vi firade midsommar hos några vänner på deras landställe. Vi hade knytis så jag och M bidrog med smulpajer och vaniljsås. När vi kom dit blev lunch med sill, färskpotatis, gräslök, gräddfil, ägg med räkröra, västerbottenpaj, vegetariska bullar, bröd. Det var fem vegetarianer så det var perfekt för oss.

Efter lunchen dansade vi runt midsommarstången och det minns jag inte ens när jag gjorde senast det måste minst vara femton år sen. Men vi sjöng de sångerna vi kom på och det var ju små grodorna, räven raskar över isen och så göra vi när vi tvättar våra kläder och sist gjorde vi raketen såklart.

Sen var det dags för femkamp med grenar som hoppa säck och kasta stövel.

Brownie hade också fullt upp hon fick sitta fast i sin lina, men hon lyckades ändå få i sig lite rosévin ( någon hade ställt glaset på marken ). Nästan sätta en olivkärna i halsen men M lyckades skaka ut den. Bränna ena tassen på en brännässla och fick hoppa runt på tre ben en stund. Äta lite sill och gräddfil från ett fat som stod på gräset.


Brownie funderar på vad hon ska göra.

   

Vi tyckte att Brownie skulle ha en krans på sig.

     

Midsommarstången fick duga så här.

 

Brownie ville också vara med vid bordet.

 

Skottkärra fylld med dricka och is Brownie drack därifrån istället det var tydligen bättre än vattnet i vattenskålen.

 

Lunch.

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av brownies - 5 oktober 2015 22:08


Jag och A bakade bullar idag och på kvällen överraskade hon ( med lite hjälp;) mig. Så sjöng hon ja må du leva:) sötnosen. ...

Av brownies - 4 oktober 2015 22:26

Idag firade jag och min syster E våra födelsedagar med brunch på Villa Källhagen. Så gott och mysigt och toppenväder! ...

Av brownies - 28 september 2015 11:26

Igår var vi hos min pappa och åt middag. Vi fick jättegoda tomater och paprikor fyllda med fetaost, kronärtskockor och mozzarella som min syster M gjorde. Till det blev det rotfruktsgratäng, sallad och bröd. Till efterrätt chokladmoussetårta. Gott! ...

Av brownies - 18 september 2015 13:38


Vi gjorde en sån god grekisk sallad i början av veckan med tomat, grön paprika, gurka, sallad, oliver, fetaost, rödlök, oregano, färsk basilika och olivolja. Eftersom som jag skulle träna efter så stekte vi även kycklingfilé med örtkryddor och gjorde...

Av brownies - 13 september 2015 20:42

Jag var lite för snabb på knappen och fick inte med bilderna i förra inlägget. ...

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards