Alla inlägg den 28 april 2012

Av brownies - 28 april 2012 12:00

I går åt vi entrecote till middag. Till det hade vi bakpotatis i strimlor med lite salt på och så in i ugnen, bearnaisesås, coleslaw, färsk spenat och rädisor.


 


M fick lite nyheter med sig hem igår och det var bla två sorters majonnäs från Kavli. Så jag gjorde min coleslaw på morot, vitkål och rostad vitlök och örtmajonnäs. Det var väldigt gott.

 


Men jag måste säga att alla tillbehören var godast det var inte så gott med entrecote. Jag vet inte om det var köttet eller om det är att det känns konstigt att äta kött när man inte ätit det på så länge. M tyckte inte heller att det var så gott. Det är lite konstigt det där att jag är sugen på vissa saker som tex kalvfärs var väldigt gott och även lammrostbiffen vi åt. Men jag är inte alls sugen på fläskkött, skinka eller korv. Så jag tänker så här att blir jag sugen på något kött så äter jag det men i övrigt så blir det vegetariskt och fisk och skaldjur. Det var bra att M även hade fått köttet så då kändes det inte så bortkastat.

Av brownies - 28 april 2012 11:26

Det är så mysigt med frukost på helgerna och jag brukar titta på nyhetsmorgon och nu har vi DN (tack mamma) också.

Idag ser det ut att bli riktigt fint väder men jag och Brownie tänkte vänta tills M kommer från jobbet så vi kan gå ut tillsammans.


 

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards