Alla inlägg den 19 juli 2012

Av brownies - 19 juli 2012 18:46

Idag har vi varit iväg på en dagsutflykt och vi har haft strålande sol hela dagen. Vi började i Mariefred där det alltid är lika trevligt.            



Jag åt mandaringlass.


Sen åkte vi till Stallarholmen och där var det också mysigt. Det fanns bla ett stenugnsbageri och lite antikaffärer.

 


Sen åkte vi till Strängnäs såg precis i bloggen att vi var där för precis ett år sen. Vi åt på samma café den här gången också. Men är det bra på ett ställe så åker jag gärna tillbaka.

   


Jag åt en smörgås med blåmögelost och honung mycket god!


M åt lax med färskost.


Sist stannade vi till vid Taxinge slott.

         


Bredvid Taxinge slott fanns en underbar butik var tvungen att fota lite därinne.

 


Jag älskar den här typen av butiker jag skulle nästan kunna köpa allt.

Vi åkte också förbi dem vi köpte Brownie av men de var tyvärr inte hemma. Brownie är född i Mariefred och vi har tänkt hälsa på där men det har inte blivit av. Vi får hoppas på att de är hemma en annan gång.

Nu ska vi snart äta middag jag har gjort en grekisk paj som står i ugnen just nu.       





Av brownies - 19 juli 2012 11:54

Äntligen har Bloggplatsen kommit med en App så nu ska jag kunna blogga från mobilen. Just nu sitter vi i bilen på väg mot Mariefred. Så jag passar på att testa hur det fungerar.

Av brownies - 19 juli 2012 09:59

Jag provade den här extra krämiga filen från Arla men jag tycker att den var för tjock i konsistensen och smakade mer som naturell yoghurt. Så jag fortsätter att köpa den vanliga filen den är mycket godare.





Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards