Alla inlägg den 22 juli 2012

Av brownies - 22 juli 2012 11:15

Båda kvällarna tillbringade vi inne på Tivoli det är så trevligt där finns hur mycket som helst att titta på.


Först kvällen åt vi middag där på en restaurang som hette Paafuglen. Jag åt kalvschnitzel och den var sååå god!!


Sen strosade vi bara runt och tittade på allt fint och tittade i några inredningsbutiker och spelade på chokladhjul men vi vann inget. M spelade lite mer men det vart inte så mycket till vinst, men en liten gosedjurs zebra vann han som Brownie fick.

     


Här inne åt vi världens godaste mums mums (jag som inte ens tycker om mums mums). Botten var gjord på mandelmassa, och "fluffet" inuti var smak av citron och passionsfrukt och så var det ett tjockt lager mörk choklad runt.


Sen var det dags att äta och då blev det smörrebröd igen och det var okej men det var inte något extra. Men vi hade en väldigt trevlig servitör. Det var på en restaurang inne på Tivoli som hette Cabaret. Vi hade tänkt att äta på en annan restaurang men när vi kom dit så var kocken "för upptagen" så de visste inte om vi skulle kunna beställa. Det var inte ens fullt på restaurangen, men därför gick vi till en annan. 


Jag åt i alla fall en väldigt god kryddsill.

 



Men rödspättan var tyvärr lite torr och för mycket panering.

 



Men annars har det väldigt god mat i Danmark och utbudet i Köpenhamn är väldigt stort. Vi hann även med ett besök på Riz Raz som har den godaste vegetariska buffén jag hämtade säkert mat tre gånger och den är inte heller dyr. Varför finns ingen sån i Stockholm/Sverige? Hermans på Fjällgatan är den enda jag känner till och den är inte ens i närheten av Riz Raz.

 


Så var det dags att åka hem då regnade det tyvärr på väg till Helsingör. Vi gjorde ett kort stopp i en liten stad som heter Dragör. Det var en väldigt mysig stad men vi kunde inte gå runt där tyvärr.

 


När vi kom till Helsningör var det uppehåll så då tog vi en promenad där och då passerade vi en butik som sålde små smörrebröd och det kunde vi inte låta bli att köpa.


Det blev varsin med rostbiff, det ser ut som en stor men det var tre stycken. Det var så goda så vi gick tillbaka och köpte  en till då tog jag med räkor och ägg och M åt pannbiff. Men mamma nöjde sig med en för hon hade redan ätit en pölse och så köpte hon ett stort wienerbröd också. 

 


Sen tog vi båten över till Helsingborg och så åkte vi hemåt genom Sverige. Som om det inte vore nog med mat så stannade vi på Max i Borås och åt. Deras fiskburgare är väldigt god för att vara snabbmat och väldigt fräscht att den tillagas när man väntar. 

 


Vi har haft en väldigt trevlig resa och den här gången kunde vi se ännu mer efterson vädret var bra. Förra året jag var där med mamma och min syster regnade det väldigt mycket. Jag kommer att åka tillbaka för Köpenhamn är verkligen en trevlig stad och maten är väldigt god och hög kvalitet på. Det är väldigt viktigt eftersom mat är mitt största intresse och en väldigt viktig del när jag är ute och reser. Men jag kan säga att vi var väldigt mätta när vi kom hem.      

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards