Alla inlägg den 20 juli 2012

Av brownies - 20 juli 2012 20:18

Jag gjorde en jättegod fransk potatissallad till middag idag. Receptet är från Tasteline. Jag hade även i vårlök som inte stod i receptet, men jag tycker att det passar bra.


Fransk potatissallad

4 portioner


600 g kokt färskpotatis

2 msk vitvinsvinäger

4 msk olivolja

1 vitlöksklyfta

1 msk fransk senap

salt,peppar

3 msk persilja

3 msk gräslök

2 msk kapris


Koka potatisen och låt den svalna.

Blanda samman dressingen. Häll dressingen över potatisen och rör om.

Tillsätt örter och kapris.

Låt stå kallt ca 30 minuter.



Till potatissalladen åt vi rostbiff och ett kryddsmör som jag gjorde på lite bregott, rivet citronskal, flingsalt, paprikapulver och 2 pressade vitlöksklyftor. Måtten har jag inte med det kan man smaka av.


Till maten den godaste cidern jag har druckit, provade äpple i Köpenhamn och nu päron. 

      








Av brownies - 20 juli 2012 14:15

Första dagen på semestern var vi på Lidingö och då åt vi lunch på Konditori Princess. Jag åt en sallad med getost, rödbetor, melon och valnötter.



Nu är det bara tre dagar kvar på semestern det känns inte alls kul... Vi har inte gått ut än det känns väldigt segt idag och Brownie har bara sovit hela förmiddagen hon har inte ens orkat äta sin mat.  

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards