Alla inlägg den 21 juli 2012

Av brownies - 21 juli 2012 15:30

Nu har jag äntligen sorterat bilderna från Köpenhamn så här kommer del 1. Jag, M och min mamma bilade ner dit och vi åkte den 9:de Juli och kom hem sent på kvällen den 12:e Juli. 


Vi åkte nästan raka vägen ner till Malmö och åkte Öresundsbron över till Danmark. Det blåste otroligt mycket på bron och det kändes verkligen i bilen.


När vi kommer över till Danmark så åkte vi mot en stad som heter Hvidovre ungefär 15-20 minuter utanför Köpenhamn. Vi checkade in på Scandic Hvidovre och det var helt nyrenoverat,väldigt trevligt hotell och mycket trevlig personal. Det kan jag verkligen rekommendera. Klockan var ganska sent när vi kom fram så vi åkte bil in till Köpenhamn för att köpa köpenhamnskort och sen äta middag. Första middagen åt vi på en pub som heter Vesterbro Bryghus som har mycket god mat. Jag åt ceasarsallad.


Hotellfrukosten var väldigt bra och det fanns mycket att välja på. 


Sen fick bilen stå vid hotellet ( det var gratis parkering) och så använde vi våra Köpenhamnskort och åkte buss in till Köpenhamn. Så vill tillbringade två hela dagar där och promenerade, åkte tåg, buss, tunnelbana och vi hade verkligen tur med vädret.

Nyhavn.


Operahuset.


Lunch på en otroligt fin smörrebrödsrestaurang som hette Sankt Annae. Jag och mamma åt rödspätta med remouladsås och den var helt underbart god.


M åt rostbiff. Väldigt fint porslin hade de också.


Vi åkte också på en båttur och då fick vi se väldigt mycket av Köpenhamn.  


Vi var inne på Glyptoteket.

 


Fortsättning följer....                   



Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards