Alla inlägg under juli 2011

Av brownies - 9 juli 2011 18:44

Nu har vi ätit ceasarsallad ( med färskpotatis istället för kyckling) och den här gången provade vi en ny ceasardressing.

Väldigt god!

Bad

Av brownies - 9 juli 2011 16:37

Idag har Brownie fått bada ordentligt för första gången och hon älskar det. Vi kastade i pinnar och så fick hon simma och hämta dem. Det såg så gulligt ut när hon simmade med sina små ben och hon höll sig ovanför vattenytan nästa hela tiden men hon fick en kallsup.

Av brownies - 9 juli 2011 12:00

Igår var vi på en liten utflykt först åkte vi till Vaxholm vi gick en promenad och sen satte vi oss vid hamnen och åt en riktig "lyxig" lunch. Det blev varsin tunnbrödrulle men det är riktigt gott ibland och vi har bara hittat två ställen än så länge som har tunnbrödrulle med sojakorv och det är en grill i Nynäshamn och nu här i Vaxholm.

Sen åkte vi på bilfärjan från Vaxholm över till Rindö och sedan vidare med bilfärja från Rindö till Värmdö. När vi kom över till Värmdö stannade vi till vid Siggesta Gård där är det väldigt fint. Vi gick runt lite och tittade och sen köpe vi glass.

Siggesta Gård

Brownie är nyfiken på tuppen.

Svartvinbärssorbet och citronglass och en gelégroda på toppen. Gott!

Brownie väntade snällt när vi åt glass.

Av brownies - 8 juli 2011 20:45

Blev sugen på smulpaj igen så gjorde en med blåbär och så vaniljsås till såklart. Det är så enkelt och gott med smulpaj och det går att variera med så många olika frukter och bär.

Av brownies - 8 juli 2011 12:17

Idag gjorde jag en riktigt god frukost. Jag gjorde smoothie och äggröra.

Så här gjorde jag min smoothie:

1 pkt fryst mango

1 banan

2 nektariner

1/2 dl mjölk

1 tsk råsocker

Äggröran hittade jag på en av mina favoritbloggar och det är Matplatsen.

Jag gjorde på fyra ägg och 4 msk grädde och lite salt och så klart smör i stekpannan. Det blev den godaste äggröran jag ätit.

Lax

Av brownies - 7 juli 2011 21:00

Till middag stekte vi lax och så hade vi färskpotatis, morot, citronskivor, persilja och sockerärtor i en form och satte in den i ugnen i ca 20 min. Till det hade vi en dressing med olivolja, honung, fransk senap och finhackad kapris. Jag har tagit receptet från en gammal Laga Lätt.

Av brownies - 7 juli 2011 12:26

Fick lite nya mattidningar i brevlådan ska sätta mig på balkongen och se om jag kan få lite inspiration. Kylskåpet är nästintill tomt så det behövs fyllas på med mat.

Av brownies - 7 juli 2011 11:15

Igår mötte jag upp mamma och syster E vi Sergels torg och så tog vi spårvagnen ut till Waldemarsudde. Vi gick och tittade på Lars Wallins utsällning Fashion Stories det var klänningar, scenkläder och accessoarer som han gjort till både kändisar och privatpersoner. Det var en väldigt intressant utställning. Sen tog vi en liten promenad utanför det är så vackert ute på Waldemarsudde.

Sen åkte vi vidare till Söder och till restaurang Sjöjungfrun som ligger nere vid vattnet på Tegelviksgatan. Å vilken underbart god mat det var och restaurangen var väldigt mysigt och tevlig. Det kommer definitivt bli fler besök till denna restaurang. De hade både smårätter och varmrätter men vi valde att ta fyra smårätter var. För mig blev det dessa rätter Rostad färskpotatis med fetaost, citronsmör och honung, Tomat och olivsallad med halloumiost, Kräftskagencanapé på kavring med sikrom och Kallrökt lax med pepparrotskräm och kapris.

Mamma och E åt alla det här goda rätterna några var likadana som jag tog och de andra rätterna var det Västerbottenostsoppa med smördegsstång, Prosciuto med ingefärsmarinerat fikon, Vitlöksbröd med tzatziki och hummus, Räkor med lime, chili och mango och till sist Kalvcarpaccio med parmesan, ruccola och pinjenötter

Och så efterätt jag och E åt Chokladmousse med hallonsås och mamma åt Jordgubbspannacotta med lime och myntasirap.

Vitt vin med fruktsoda. Jag dricker aldrig vitt vin annars med det här var riktigt gott.

Som sagt hit kommer jag abslout att gå igen fanns mycket mer på menyn som jag vill prova.

Tack för igår mamma och E hoppas det inte tog allt för lång tid att åka hem.

Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.