Alla inlägg under juli 2011

Av brownies - 17 juli 2011 11:29

Brownie är en riktig egoist imorse när jag kom hem vid halv fem och ska gå och lägga mig så ligger hon här på min plats och nästan på min kudde. Så är det nästan varje gång jag kommer hem. Men hon flyttar inte på sig hon tittar bara upp på mig ungefär som att hon tänker: Vad vill du ? och sen lägger hon sig tillrätta igen.


 

Gårdagen tillbringades hos mormor som fyllde år men jag glömde kameran så det blev tyvärr inga bilder men vi fick en massa god mat som matjesilltårta, räkomelett, broccolipaj, sallad med vattenmelon, fetaost och basilika och såklart efterrätt. Brownie var väldigt trevlig igår för när vi sitter och fikar så står hon och kräks under bordet. Men det är för att hon ska äta allt hon hittar på marken. hon lyssnar inte när vi säger åt henne heller.

Nu ska jag försöka vaknat till lite få se vad vi hittar på idag det verkar vara ganska fint väder ute.

Av brownies - 15 juli 2011 19:43

Jag har haft publik hela middagen. Hon tänker nog att om jag ligger riktigt fint så kanske jag får smaka något.


 

Av brownies - 14 juli 2011 22:11

Vi tog en liten kvällstur med bilen in till stan vi stannade till vid Skeppsbron där låg fartyget HMS Bounty som bla använts i filmen  Pirates of the Carribean - Död mans kista.


   

När vi kom hem var det sån här fin utsikt från balkongen.

   

Av brownies - 14 juli 2011 19:15

Idag har vi ätit stekt strömming med stekt potatis en en väldigt god sås.


Här är receptet på min sås:


1 burk creme fraiche

2 msk majonäs

1/2 finhackad rödlök

1 finhackat äpple

lite salt och peppar

ca 1 dl finhackad smörgåsgurka


Blanda alla ingredienser och låt så en stund i kylen.


   

Av brownies - 14 juli 2011 16:07

De senaste dagarna har det inte hänt så mycket så det har inte funnits så mycket att blogga om har bara gjort saker som tvättat bilen och städat och rensat lite i källaren. Idag kände jag för att pyssla lite så jag gjorde ett collage med bilder på Brownie och sen har jag fortsatt att sätta in fotografier i album. Jag har ett litet projekt där jag ska sätta in alla foton i likadana album och nu börjar jag snart bli klar.


 

Mina fotoalbum jag har hittills femton album och det blir nog tjugo när jag är klar med allt.

 

Av brownies - 12 juli 2011 16:02

Jag blev så otroligt sugen på kladdkaka häromdagen och var bara tvungen att göra en. Jag har lagt upp receptet tidigare i bloggen. Men jag kan skriva ut det igen och den här kladdkakan är riktigt kladdig och jag tycker att det är väldigt gott ha hallon och lite vispad grädde till.


Kladdkaka


150 g smör

4 dl socker

1 krm salt

1 msk vaniljsocker

3/4 dl kakao

2 1/2 dl mjöl

3 ägg


Smält smöret i en kastrull. Blanda de torra ingredienserna i en skål. Tillsätt det smälta smöret och äggen. Rör ihop till en jämn smet. Smöra en form jag använder en form med löstagbar kant. Häll i smeten i formen och grädda i ugnen i 40 minuter i 150 grader.


 

Av brownies - 11 juli 2011 20:15

Nu har Brownie duschat. Så nu är hon ren och luktar gott.


   

Av brownies - 11 juli 2011 14:00

Igår tillbringades dagen bara hemma och vi gjorde en supergod middag. Och det blev pitabröd fyllda med en massa godsaker.


Halloumi

Aubergin

Tomat

Champinjoner

Rödlök

Ruccola

Hummus

Ajvar relish


Halloumi, tomat, aubergin och champinjoner stektes i olivolja och lite flingsalt.

Sen hade jag ingen vitlök hemma så jag gjorde hummus utan vitlök med det blev gott ändå jag hade i lite vitlökssalt istället. Sen mixade jag 1 paket kikärtor, lite olivolja, pressad citron och flingsalt och paprikapluver som garnering.


 

Sen såg vi filmen The Tourist med Angelina Jolie och Johnny Depp den var ganska konstig men ändå rätt så bra och Johnny Depp är väldigt rolig nu vet jag inte om det var meningen att han skulle vara rolig i den här filmen men jag och M skrattade flera gånger. Och jag tycker fortfarande inte om Angelina Jolie.



Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards