Alla inlägg under mars 2011

Av brownies - 15 mars 2011 20:30

Snart börjar äntligen Desperate Housewives. Det ska bli så spännade det är helt klart den bästa serien.

 

Av brownies - 14 mars 2011 20:07

Brownie säger god natt nu.

 

Av brownies - 14 mars 2011 18:17

Idag var jag sugen på makaroner. Jag äter nästan aldrig makaroner när jag äter pasta så är det oftast färsk pasta.

Så till middag gjorde jag makaroner och Quornstroganoff. Jag hittade på ett recept och det blev så här:


1 pkt Quornstrimlor

1 gul lök

1 röd paprika

2 dl Creme Fraiche

4 msk Tomatpuré

1/2 dl Chilisås

1 tsk Sambal Oelek

1 tsk Paprikapulver

1 tsk Soja

Salt och peppar efter smak


Hacka löken och fräs den tillsammans med qournstrimlorna i några minuter. Tillsätt tomatpuré, chilisås, sambal oelek, paprikapulver, soja och creme fraiche. Låt koka en stund och ha sedan i strimlad paprika och smaka av med salt och peppar. Servera med makaroner.

Jag hade även ruccolasallad till med lite balsamvinäger.


 

Jag köpte dessa makaroner lite godare än de vanliga.

 

Av brownies - 13 mars 2011 18:40

Idag gick vi en promenad runt i Vasastan det var inte så skönt väder men en timme var vi ute i alla fall. Vi gick förbi en butik som hette Gateau en mycket trevlig butik med bla bröd, marmelad, bakverk och lite annat roligt. Vi köpte en baguette som vi tänkte ha till salladen i kväll det blev kvar från middagen igår.

Sen åkte vi förbi min pappa och fikade. Nu blir det snart middag och sen Solsidan och Indian Times på tv.


 

 

Av brownies - 13 mars 2011 18:30

Igår kväll kom mamma hem till oss på middag. Jag gjorde min favorit sallad till middag med bla couscous, halloumi och mango. Jag har skrivit receptet i ett tidigare inlägg. Till efterrätt blev det chokladmousse med grädde och strössel.

Och nu till melodifestivalen jag tycker att det var en bra blandning av låtar men jag hoppades att The Moniker skulle vinna men Erik Saade var också helt okej, jag är bara glad att inte Danny vann den låten var ju bara så tråkig. Och de här mellangrejen med artisterna när det gjorde någon slags hälsokontroll det var ju så tråkigt bland det tråkigaste jag sett på länge.


 

 

Av brownies - 12 mars 2011 16:08

Lite senare tog vi en promenad i stan vi gick längs med Strandvägen och sen till Östermalmstorg och vidare mot Norrmalmstorg och sist genom Kungsträdgården. Varmt och skönt var det och bra träning för Brownie vi har nästan aldrig varit i stan med henne kanske en eller två gånger bara.


   

Av brownies - 12 mars 2011 15:43

Imorse åkte jag och M till First Hotell Reisen på Skeppsbron och åt frukostbuffé.

Jag älskar buffér och speciellt frukostbuffé och den här buffén får högt betyg. Det fanns hur mycket olika saker som helst att välja mellan det ända som var dåligt var att det inte fanns laktosfritt smör till M och då fick han till svar att de måste ha tid på sig att fixa det och man måste säga till dagen före men det roliga var att det fanns laktosfri filmjölk, laktosfri mjölk och havremjölk och det är knappst krånligare att fixa laktosfritt smör. Så det var en dålig förklaring.

Men annars var allt toppen!

Vi var så mätta när vi gick därifrån och då fick jag inte med äggröra och ägghalvor med skagenröra på bild. Det åt vi också inte så konstigt att jag fortfarande är mätt.



Youghurt, müsli, smoothie, bröd, ost, marmelad och väldigt goda ägg.

 

Plättar med sylt.

 

Fruktsallad och Äppeljuice.

 


Croissant, ost och kex och lite småkakor.

 


Vi var i stan vid nio imorse och det var väldigt skönt inte mycket folk och nästan ingen trafik stockholm är som bäst tidigt på morgon tycker jag.

 

Av brownies - 11 mars 2011 14:30


Jag håller på att bryta ihop på allt hundhår det spelar ingen roll hur mycket jag städar några minuter senare är det hundhår där igen. Nu håller Brownie på att byta från vinterpäls till sommarpäls så nu är det extra mycket.

Så vi åkte till Bromma Zoomarknad och köpte en Furminator en helt underbar borste allt överflödigt hår följer med borsten det har det inte gjort med någon annan borste vi provat. Och så var det en kampanj så vi fick ett Furminator Deluxe kit med schampoo och solution som vi kan använda när vi badar henne för att påskynda fällningen.

Det blev även en Magic Coat hair remover som är som en svamp som man drar på soffan, täcken, överkast mm för att ta bort håren så slipper jag släpa fram dammsugaren varje gång.


 



 

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards