Alla inlägg under mars 2011

Av brownies - 10 mars 2011 22:12

Nu har jag kommit hem från träningen och ska äta fil med cornflakes och Brämhults ananas och mangosmoothie den är väldigt god. Sen ska jag sova. Imorgon kanske det blir lunch med mamma och E. 


 

Av brownies - 10 mars 2011 16:30

Brownie har fått ett regntäcke det är ju så blött och slaskigt ute och det kommer det att vara ett bra tag till och regna kommer de definitivt att göra framöver men vi måste gå ut i alla fall så Brownie fick ett fint blått regntäcke. Men hon tyckte inte om att jag skulle fota henne med täcket på. Hon har inget emot täcket när vi väl kommer ut men det ska alltid krånglas när jag ska ta på täcket.


 

Av brownies - 10 mars 2011 10:31

Jag funderar om jag ska börja prenumerera på en hundtidning. Men jag vet inte vilken. Jag har bara läst en tidning och den heter Hundliv. Men det finns också en som heter Härliga Hund och den verkar också bra. Jag ska söka lite på nätet och se om jag hittar några bra tidningar. Tidningskungen är en bra sida att beställa prenumerationer via det har jag gjort några gånger tidigare.


   

Av brownies - 9 mars 2011 21:35

Dessa fina semlor gjorde min syster E och hennes kille igår. Till och med jag som inte tycker om semlor blir sugen på att smaka. Det ser väldigt proffsiga ut de gjorde till och med mandelmassan själva. Väldigt duktigt tycker jag. De skulle absolut kunna säljas på konditori.


 

 

Av brownies - 9 mars 2011 20:47

Dagens middag


Färsk pasta

Skogschampinjoner

Portabello

Vitlök

Pesto

Parmesan

Spenat

Flingsalt och Olivolja


Fräs svampen och vitlök i olivolja och flingsalt. Sen är det bara att blanda ihop svampen med resten av ingredienserna.


 

Av brownies - 9 mars 2011 20:45

Brownie har några favoritreklamer på tv den första är Rusta hunden som jag skrivit om tidigare. Sen är det Lambipapper där är det ett lamm med och Bregottreklamen med kor. Hon tycker om de reklamerna eftersom det är djur i alla tre. Hon reagerar alltid när det är djur på tv. Men hon förstår ändå inte riktigt vart djuren är för hon brukar tittar bakom tv:n om de är där.

Och sen går hon ut i köket och tittar. Nyss var det hästar på tv och hon gick fram och satte sig så nära tv:n det gick.

Av brownies - 8 mars 2011 20:15

Eftersom jag inte äter semlor så blev det lite te och en dammsugare eller punschrulle som det väl heter egentligen. Goda är de i alla fall.


 

Av brownies - 8 mars 2011 18:00


Vilket fint väder det har varit idag. Brownie och jag gick till Skärholmens Gård och sen ner till vattnet och även en sväng in i skogen. Det vart för varmt att ha vinterjackan så jag ska nog ta fram en annan jacka nu.

Idag ska man egentilgen äta en semla men jag tycker verkligen inte om semlor jag har smakat lite nåt år men jag kan verkligen inte äta det.


       På väg till Skärholmens Gård

 


      Brownie ska äta på alla pinnar hon hittar

 


       Framme vid Skärholmens Gård

 

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards