Alla inlägg under mars 2011

Av brownies - 8 mars 2011 11:02

Jag försöker laga all mat själv men i bland behövs något snabbt och enkelt alternativ och oftast köper jag produkter från Hälsans kök de har bra och goda produkter. Quorn är jag inte alls så förtjust i speciellt quornfärs den är inte alls god det är bara deras quornfiléer som jag köper de är goda att ha i grytor.

Men jag har hittat ett nytt märke som heter Anamma och deras sojafärs är väldigt god och så har de lite annat gott exempelvis basilikapuckar det är små jättegoda biffar och deras falafel är supergoda .


 


Av brownies - 7 mars 2011 15:22

Såg nyss att Skilda Världar kommer ut på dvd snart. Jag vet att Tre Kronor redan finns på dvd och någon gång måste jag börja samla på dessa dvd boxar. Det var så bra när det gick på tv och jag följde varenda avsnitt. Nu är det inte alls lika många bra serier som går på tv den enda jag följer är Desperate Houswives. Och när jag hinner ser jag repriserna av OC den serien är lite för mycket men riktigt underhållande.


 

 


Av brownies - 7 mars 2011 10:50

Imorse åt vi nybakat bröd till frukost. Jag gjorde degen i går kväll och formade till bullar och la på en plåt och lät dem jäsa i kylen över natten. Sen är de bara att grädda i ugnen på morgonen väldigt enkelt sätt att få nybakat bröd till frukost.


 

Av brownies - 6 mars 2011 11:19

Brownie var så trött igår kväll eftersom hon inte sov på hela dagen. Så hon somnade i fåtöljen redan klockan åtta. Sen låg hon där och snarkade hela kvällen.


 

Av brownies - 5 mars 2011 21:32

Vilka bra låtar det var ikväll jag hade knappt hört någon av låtarna då jag missat alla deltävlingar utom en. Men jag tyckte alla var bra ikväll och The moniker var en lite annorlunda låt men bäst ikväll tycker jag. Jag tror att han kommer att gå långt i finalen.

Av brownies - 5 mars 2011 16:40

Jag hade otur på min promenad under den timmen jag var ute så haglade det och blåste  och det var ingen sol. Men så fort jag kom tillbaka till bilen så kom solen fram typiskt. Nu har jag ätit medelhavsyoughurt med hallon och honung till mellanmål.


 


En rolig lapp jag gick förbi på promenaden.

 

Av brownies - 5 mars 2011 10:45

Snart ska jag och Brownie ge oss ut i solen men först måste jag städa undan lite här hemma och lyssna på lite musik då går det lättare att städa.

Jag har välidgt blandad musiksmak jag lyssnar på lite allt möjligt bara det är en bra låt. Här är några av mina favorit låtar just nu.


Take That - The Flood



Eminem - Not Afraid



Britney Spears - Hold It Against Me



Shakira - Loca


Av brownies - 5 mars 2011 10:35

Jag gjorde en mycket enkel och god efterrätt häromdan. Jag blandande apelsin och mynta is en skål och la på en klick medelhavsyoughurt och sist ringlade över lite flytande honung. Väldigt fräsch och nyttig efterrätt.


 

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards