Alla inlägg under maj 2011

Av brownies - 12 maj 2011 17:00

Brownie är så rolig när hon är trött för när hon inte orkar mer då ramlar hon bara ihop och det spelar ingen roll vart hon är.


 

Av brownies - 11 maj 2011 21:04

Vi tog en kvällpromenad ner till vattnet det är så skönt att man kan gå ut på kvällen och det är varmt och ljust.


 

 

 

Av brownies - 11 maj 2011 20:01

Middag idag blev potatissallad med varmrökt lax och varmrökt makrill.

I potatissalladen hade jag potatis, rädisor, salladslök, sparris och tomater. Sen blandade jag i olivolja, balsamvinäger och flingsalt. Perefkt mat när det är fint väder. Tyvärr kunden vi inte sitta på balkongen eftersom getingarna invarderat den. Bara på en kvart flög det in 3 getingar i lägenheten och när jag skulle torka av balkongen var det en geting som flög runt mig hela tiden.


 

Av brownies - 11 maj 2011 19:49

Jag var inne på Kappahl och köpte lite nya strumpor och kunde inte låt bli att köpa en liten snusnäsduk till Brownie. Jag tycker inte att man ska klä på hundar en massa kläder och sånt men en lite näsduk kan man ha. Brownie hade inget emot att ha den på sig.


 

 

Nya strumpor

 

Av brownies - 10 maj 2011 20:45

Zucchini, paprika, champinjoner, rödlök frästa i olivolja smula lite fetaost över och servera med couscous och pesto. Vi provade en ny pesto idag som var gjord på soltorkade tomater och chili. Den var god men väldigt stark.


 

Av brownies - 10 maj 2011 14:55

Brownie och jag kom nyss hem och hon somnade direkt innanför dörren.


 

Av brownies - 9 maj 2011 18:38

Idag har jag slagit ihjäl fem getingar som flugit in i lägenheten. Så nu har jag tröttnat och sitter i soffan med stängd balkongdörr och tittar på The Big Bang Theory den serien är så rolig.


Brownie ser inte heller så glad ut hon har varit väldigt fundersam när jag gått runt i lägenheten och slagit på fönster och golv med en tidning.

 

Av brownies - 9 maj 2011 14:10

Nu är tomaterna planterade det är både röda och gula tomater. Idag blir det mycket tid på balkongen det är ju riktig sommarvärme nu. Brownie är såklart med mig på balkongen hon måste se vad som händer på gården. Hon är väldigt nyfiken.


 

 

 

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards