Alla inlägg under maj 2011

Av brownies - 17 maj 2011 10:33

Idag fyller lilla Brownie 1 år så i kväll ska jag baka Brownies inte för att Brownie kan äta det men jag har faktiskt aldrig bakat Brownies och det är så gott. Så då passar det perfekt att göra det idag. Brownie ska i alla fall få ett ben. Och så fick hon lite extra cornflakes imorse. Hon älskar cornflakes och hon brukar få lite varje morgon och så fort jag bara öppnar skåpet där cornflaksen finns så kommer hon springande för hon vet precis vad som är på gång.


 

Av brownies - 15 maj 2011 13:48

Brownie tog med sig pipen när hon gick och la sig igår. Pipen är den första leksaken hon fick och hon tycker fortfarande att den är lika rolig vi kallar den för pipen eftersom den piper när man trycker på den. Det var min mamma som köpte den till Brownie och det är nog den enda leksaken som inte har gått sönder.

Jag tittade i alla fall på hela melodifestivalen igår. Det var väldigt segt med alla låtar men när Sverige gick upp i toppen under omröstningen då blev det spännande. Synd bara att han inte vann, men trea är ändå väldigt bra med tanke på hur det gått de senaste åren. Jag vet inte om de som vann var bra det kändes som att jag glömde bort alla låtar så fort de tog slut. Det var inte direkt någon låt som fastnade.


 

Av brownies - 14 maj 2011 20:12

Det blir kex, olivröra och lite vin ikväll till Eurovision song contest. Jag är inte så intresserad av den tävlingen längre jag tycker att det var mycket bättre förr. Men eftersom Sverige är med i år så kan man titta i alla fall.


 

Av brownies - 14 maj 2011 11:28

Igår gjorde jag biffar igen och den här gången blev det väldigt bra. De höll ihop och blev jättegoda. Här är receptet som jag hittade i DN men jag har gjort om det lite. Det brukar jag alltid göra.


Lins och kikärtsbiffar


4 port

1 pkt röda linser

1 pkt kikärtor

1 ägg

1 gul lök

2 tsk curry

2 msk mjöl

olja att steka i

salt & peppar


Hacka löken och fräs den i olja och curry.

Skölj linser och kikärtor. Mixa linser och kikärtor med ägget till en slät massa.

Strö över mjölet och blanda i löken. Salta och peppra efter smak. Forma sedan till biffar och stek i olja ca 2 - 3 min per sida.


Till biffarna gjorde jag en sallad med:


Couscous

Cocktailtomater

Salladslök

Machésallad

2 msk olivolja

1 msk rödvingvinäger

Lite örtsalt


Blanda ihop allt i en skål


Sen blandade jag 1 burk creme fraiche med 3 - 4 msk mango chutney och serverade till.


 

Av brownies - 13 maj 2011 17:25

Jag köpte två nya linnen på Stadium idag.  Var inne en sväng på H&M också och de hade mycket snygga sommarkläder. Så det kanske blir lite shopping där någon dag.


   

Av brownies - 13 maj 2011 12:16

Nu är allting planterat så då är det bara att hoppas på att det blir något sen också. Jag har ju inte "gröna fingrar" direkt.


 

 

Av brownies - 13 maj 2011 09:00

Brownie tycker det är roligt när jag lägger godisbitar i en kartong. Det tog bara henne ett par minuter att ha sönder äggkartongen i så här många bitar.


 

Sen har jag även börjat med en annan lek och det är att jag gömmer några godisbitar på olika ställen i lägenheten och sen får Brownie leta efter dem. Det är väldigt bra träning och hon är duktig det tar lite tid ibland men hon hittar alla bitar.

Av brownies - 12 maj 2011 19:21

Idag har Brownie och jag varit hos min mormor. Brownie har varit väldigt busig hela dan. När vi var ute så skulle hon vara inne och när vi gick in då gick hon ut. Sen stod hon och drog i vinbärsbuskarna och bet sönder grenarna. Så skulle hon vara där vi inte såg henne hela tiden. Jag hade henne i en lina som hon hela tiden fastande överallt med eftersom hon skulle krångla så mycket så helt plötsligt hör vi nåt som ramlar och då har hon lindat linan runt en blomkruka som ramlade i backen och gick i små bitar. Så det var inte en lugn stund på hela dagen.

Men jag fick god lunch i alla fall lax och potatis med en god röra gjord på majonäs, ägg, avocado, rödlök och rom.

Lite fina blommor fick jag med mig hem också. Sen köpte jag även jordgubbsplantor, gräslök och persilja som jag ska plantera.


Brownie på trappen hon vet inte om hon ska gå in eller ut.

 


 

 

 

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards